طرح واکسیناسیون سیار کووید ۱۹ در شهرستان بندرماهشهر آغاز شد

به گزارش خورنا، طرح واکسیناسیون سیار کووید ۱۹، صبح امروز ششم مهر ۱۴۰۰، طی مراسمی باحضور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر، جمعی از مسئولین شهری و روستایی، ستاد مرکز بهداشت و معتمدین شهرک شهید مدنی از مسجد علی بن ابی طالب(ع) این شهرک آغاز شد.

دکتر محمد شنبدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر در جمع حاضرین این مراسم اظهار کرد: در راستای جلب استقبال ساکنین نقاط حاشیه شهر، با تجهیز یک دستگاه اتوبوس، واکسیناسیون سیار را در سطح شهرستان راه اندازی نمودیم که این مهم از مسجد علی بن ابی طالب(ع) شهرک شهید مدنی شروع شده است.

شنبدی افزود: همچنین مراکز خدمات جامع سلامت روستایی در سطح شهرستان کار واکسیناسیون روستاییان را بر عهده دارند و بر اساس سند ملی واکسیناسیون، جهت سلامت روستاییان عزیز، تزریق واکسن در حال انجام است.

وی گفت: علاوه بر این با مراجعه بهورزان خانه های بهداشت به منازل روستائیان عزیز ، واکسیناسیون خانه به خانه در حال انجام است لذا انتظار داریم جامعه روستایی واکسن بزنند و دیگران را نیز به واکسن زدن ترغیب نمایند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر در پایان با تاکید بر اینکه از لحاظ واکسن کمبودی وجود ندارد گفت: واکسیناسیون برای مقابله با موج های بعدی کرونا بسیار ضروری و مهم است ضمن اینکه شهروندان بایستی پس از تزریق واکسن، همچنان از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند و در اماکن پر جمعیت حاضر نشوند تا ان شالله سیر کاهشی این بیماری همچنان حفظ شود.