رئیس آتش نشانی اهواز خبر داد:

اتصال برق علت بیشتر آتش سوزی‌ ها در اهواز

رئیس آتش نشانی اهواز گفت: علت بیشتر آتش سوزی های اهواز در شش ماه نخست سالجاری اتصال برق با ۸۴۸ مورد بوده است.

به گزارش خورنا ابراهیم قنبری امروز چهارشنبه هفتم مهرماه ضمن گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی و یاد و خاطره شهدای آتش نشان از تلاش بی وقفه آتش نشانان تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: افزایش سطح ایمنی در جامعه و جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث در راستای دستیابی به جامعه ای ایمن، رفع و یا کاهش خسارات جانی و مالی به عهده سازمان آتش نشانی است و آتش نشانان در انجام امور محوله از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و با تمام توان به شهروندان خدمت می کنند.

وی از انجام ۴ هزار و ۴۸۰ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۸۴۳ مورد از این عملیاتها مربوط به حوادث اطفا حریق و یک هزار و ۶۳۷ عملیات مربوط به حوادث امداد و نجات است.
یم
قنبری بیان کرد: عملیاتهای اطفا حریق شامل ۷۵۰ مورد مسکونی، ۱۹۱ مورد خودرویی، ۱۰۲ مورد تجاری، ۴ مورد صنعتی ، ۸ مورد اداری و ۱۷۸۸ مورد سایر موارد است. ضمن اینکه بیشترین علل حوادث آتش سوزی مربوط به اتصال برق با ۸۴۸ مورد ، سوخت مایع ۱۰۸ مورد و نشت گاز ۶۵ مورد است.

وی با اشاره به نجات ۳ هزار و ۵۵۴ نفر از شهروندان را در عملیاتهای مختلف، مصدومیت ۱۲۱ شهروند و فوت ۲۹ نفر از شهروندان در حوادث مختلف افزود: همچنین عملیات های امداد نجات شامل ۶۸۴ مورد دفع جانوران موذی ،۲۸۶ مورد نجات محبوس شدگان در آسانسور،۲۸۳ مورد نجات حبس شدگان، ۹۸ مورد تصادف خودرو ، ۱۸ مورد حادثه رودخانه و ۲۶۸ مورد سایر موارد است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پایان اعلام کرد: تیم امداد نجات این سازمان ۷ مورد خودکشی را با مشاوره و گفتگو ،کنترل و منتفی کرد. همچنین تیم های امدادی آبی و نجات غریق مستقر در حاشیه رودخانه کارون ۱۵ جسد را از رودخانه کارون خارج کردند و ۳ نفر را نجات دادند.