بارش باران از هفته آینده در خوزستان/ هوا قدری خنک می‌شود

خورنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌های باران در استان خوزستان خبر داد و گفت: دمای هوای خوزستان قدری خنک‌تر می‌شود.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: نقشه‌های پیش‌یابی سطح زمین نشان‌دهنده‌ تداوم حاکمیت سیستم پرفشار و ریزش هوای سرد ناشی از آن تا اواخر هفته جاری بوده و در نقشه‌های لایه میانی جو نیز جریانات پایدار تا زمان یاد شده مشاهده می‌شوند.

وی ادامه داد: اما از اواخر روز جمعه با نفوذ زبانه کم‌فشاری که از سمت غرب و جنوب غرب به روی استان قرار خواهد گرفت، به همراه تقویت نسبی خط ناپایدار در لایه میانی جو انتظار ابرناک و بارش‌هایی در اکثر نقاط استان وجود دارد.

دهملایی خاطرنشان کرد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری بعضاً همراه با غبار محلی یا مه رقیق صبحگاهی و گاهی توأم با وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود و انتظار افزایش ابر و سپس بارش‌های پراکنده از اواخر روز جمعه هفته جاری به بعد وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: وضعیت هوا، صاف گاهی همراه با غبار محلی جهت باد، شمال غربی سرعت باد، ۲۰ تا۳۵ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، ۴۵کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این مسئول تأکید کرد: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۲۴ و ایذه با ۴.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

دهملایی درباره شرایط دمایی شهرستان اهواز در ۲۴ ساعت آینده ابراز داشت: حداکثر دمای اهواز به ۲۳ و حداقل به ۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.