سی.تی.اسکن بیمارستان حاجیه نرگس معرفی شهرستان بندرماهشهر به بهره برداری رسید

رییس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر از راه‌اندازی دستگاه سی.تی.اسکن جدید بیمارستان حاجیه نرگس معرفی خبر داد.

دکتر محمد شنبدی در خصوص راه اندازی دستگاه جدید سی تی اسکن بیمارستان معرفی به خبرنگار خورنا گفت: با توجه به از رده خارج بودن و قدیمی بودن دستگاه سی تی اسکن این بیمارستان که دیگر قادر به پاسخگویی نیازهای تشخیصی و درمانی بیماران شهرستان نبود، تصمیم به تهیه دستگاه جدید با آپشن ها و قابلیت های پیشرفته تر و به روزتر برای ارائه خدمت به مردم شهرستان گرفته شد.

وی ادامه داد: به همین سبب با تلاش و پیگیری مجدانه رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز و نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، دستگاه جدید که آخرین مدل از نوع زیمنس و ۱۶ اسلایس است، خریداری شد که قابلیت انجام تمام سی.تی.اسکن‌های ساده و اختصاصی را دارد و در جهت تشخیص بیماری کمک شایانی به بیماران و پزشکان خواهد کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر افزود: در همین راستا طبق دستور سازنده آن باید فضای فیزیکی و زیرساخت لازم نیز فراهم می‌شد و با کمک شرکت عملیات غیرصنعتی این فضای فیزیکی استاندارد نیز ساخته شد.

وی اظهار کرد: از دیگر قابلیت‌های مهم این دستگاه انجام آنژیو گرافی اندام ها، مغز، عروق کلیوی، کبد و ریه است و با وجود این دستگاه، به اعزام بیماران برای انجام سی.تی.آنژیو به مرکز استان و سایر شهرستان‌ها نیازی نخواهد بود.

شنبدی اضافه کرد: همچنین این دستگاه قابلیت اتصال به سیستم های مرکزی پکس بیمارستان را داراست و می‌تواند نتیجه را به صورت آنی در اختیار پزشک قرار داده و همچنین نتیجه بر روی گوشی همراه نیز قابل مشاهد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر از مسئولان شرکت پتروشیمی عملیات غیر صنعتی که در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی مناطق پیرامونی هزینه بازسازی اتاق سی.تی.اسکن را تقبل کردند، قدردانی کرد.