بزودی دومین مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار راه انداری می شود

اسداله ترحم / خورنا – معاون آموزش، پژوهش وبرنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان :بنا به پیشنهاد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان وموافقت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  بزودی دومین مرکز تخصصی آموزش کارآفرینی و  کسب و کار در شهرستان بهبهان راه اندازی می شود.
به گزارش روابط عمومی روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان؛ منصور زنگنه منش افزود: مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار با هدف انسجام بخشی به فعالیت‌های استارت آپی برای کسب مهارت‌های لازم کارآفرینی و متعاقباً ورود به بازار اشتغال و کسب و کار در آینده‌ای نزدیک در شهرستان بهبهان راه اندازی می‌شود.
زنگنه منش اظهارداشت: امروز در تمام دنیا اکثر مشاغل جدید از طریق شرکت‌های نوپایی به وجود می‌آیند که کالا‌ها و خدمات جدیدی را به بازار کار عرضه می‌کنند که داشتن رویکرد نظام‌مند و پیاده سازی یک زیست بوم، آن هم به شکلی پویا، کارآمد و پایدار می‌تواند در راستای افزایش نرخ اشتغال و کارآفرینی عمل کند.
زنگنه منش با بیان اینکه در این مراکز تمامی فرآیند کارآفرینی از شکل گیری ایده تا مرحله ورود به بازار پیش بینی شده است، ادامه داد: این مراکز با زمینه شناسایی کارآفرینان بالقوه و تیم کاری آنان، امکان بررسی ایده‌ها، ارائه خدمات آموزشی کارآفرینی و مهارتی، مشاوره، فضای کاری، منتورینگ، تأمین مالی دوره  نوپایی تا مرحله ورود به بازار و جذب سرمایه گذار را فراهم می‌کند.
زنگنه منش توسعه اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان و پرورش کارآفرینان مولد و ایجاد اشتغال پایدار از طریق بستر سازی برای کسب و کار‌های پر رشد در اکوسیستم بهبود یافته و کارآفرینانه را از جمله اهداف مهم در راه اندازی مراکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کارعنوان کرد.
وی راه اندازی مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار را یک فرآیند فرابخشی دانست و یادآور شد: این مرکز با رویکرد تعامل دستگاه‌های اجرایی نظیر دانشگاه‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و دستگاه‌های اجرایی در آینده‌ای نزدیک راه اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
زنگنه منش خاطرنشان کرد: در سال گذشته اولین مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار استان در شهرستان اهواز راه اندازی شد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *