جانشین فرمانده ناجا:

وجود سلاح غیر مجاز در خوزستان زمینه ساز جرایم بزرگ است

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه منشاء ۵۰ درصد از جرایم خرد معتادان متجاهر هستند اظهار کرد: وجود سلاح های غیر مجاز در استان زمینه ساز برخی جرایم بزرگ شده است.

به گزارش خورنا سردار قاسم رضایی امروز دوشنیه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن اشاره به مطالب مطرح شده در شورای امنیت کشور گفت: یکی از بحث های مهم آن جلسه استان خوزستان و دغدغه های مردم این منطقه از جمله بحث سرقت و منشأ پیدایش این سرقت ها در استان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین موضوع دوم مطرح شده مسئله سلاح های غیر مجاز در استان خوزستان است که متاسفانه در دست برخی از مردم وجود دارد و همین موضوع زمینه ساز بسیاری از دیگر جرایم از جمله قتل را فراهم آورده بطوری که در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۱۰۰ نفر به دلایل مختلف چون درگیری و نزاع، سهل انگاری و تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی و…. فوت شده‌اند.

جانشین فرمانده ناجا یادآوری کرد: در چندین مصاحبه که با متهمان و مجرمان شهرهای مختلف داشتیم اکثر آنها اشاره به تعدد زندان رفتن و محکومیتهای خود داشتند به گونه‌ای که برخی از مجرمان حتی به ۱۲ بار زندان رفتن هم اعتراف کردند و لذا تکرار این موضوع و تکرار جرم باعث می شود که مردم نسبت به رسیدگی به وضعیت این مجرمان ناامید شوند.

سردار رضایی با بیان اینکه منشاء بیش از ۵۰ درصد از سرقتهای خرد معتادان متجاهر هستند اظهار داشت: ما آمادگی جمع آوری معتادان متجاهر را داریم اما سازمانها یا اداراتی باید پای کار باشند تا آنها را از ما تحویل بگیرند.

وی ضمن اشاره به بازدید خود از دستاوردهای عملیاتی چهار شهرستان دزفول، اندیمشک، شوش و شوشتر خطاب به نماینده ولی فقیه گفت؛ انتظاری که از حضرتعالی داریم بسیج کردن همه دستگاه ها برای رفع جرایم خصوصاً جمع آوری سلاح های غیر مجاز است.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: تمامی مسئولان استان ازجمله استاندار، فرمانداران، شوراهای شهر، شهرداریها، ائمه جمعه و جماعات و…. همه باید دست به دست هم بدهند تا دارندگان سلاحهای غیر مجاز، سلاح خود را تحویل داده و خاطیان به شدت احساس ناامنی کنند.

سردار رضایی در پایان با اشاره به بازدید خود از مرز چزابه و دیداری که با شیوخ و سران طوایف و بزرگان منطقه داشته افزود: مسئولان استانی باید همگی حرف های مردم مناطق مختلف استان را با دقت بشنوند و مطالبات آنها را تا جایی که امکان دارد پیگیری کنند.آنها باید بر روی علتها تمرکز کنند اگر علت‌ها را پیدا کنند هزاران معلول از آن حل می‌شود.