جانشین فرمانده ناجا عنوان کرد:

لزوم تحول اساسی در مقابله با سرقت / مماشات و ملاحظه کاری در نیروی انتظامی معنا ندارد

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی تکیه‌گاه و ملجاء مردم است اظهار کرد: در مقابله با سرقت باید تحول اساسی صورت گیرد.

به گزارش خورنا سردار قاسم رضایی در جلسه کمیسیون عملیاتی انتظامی که با حضور فرمانده انتظامی استان خوزستان، معاونان و شهرهای شمالی استان برگزار شد، اظهار داشت: این استان بیش از ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده، اینجا واقعاً کربلاست و برای اینکه ما در آرامش و آسایش باشیم خون بهترین جوانان ریخته شده و امروز ما امانتداران آن‌ها هستیم.

وی افزود: هر فردی که بخواهد هنجارشکنی کرده و امنیت جامعه را خدشه دار کند، خط قرمز پلیس است و مأموران پلیس مثل عقاب آنها را دستگیر خواهند کرد.

جانشین فرمانده ناجا افزود: نیروی انتظامی تکیه‌گاه و ملجاء مردم است و می‌بایست با قاطعیت و بدون مماشات با هنجارشکنان برخورد کند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مسئول حفظ نظم و امنیت مردم است، عنوان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیروی انتظامی مظهر اقتدار است پس مماشات و ملاحظه کاری معنی ندارد و باید با اقتدار اقدام کرد.

سردار رضایی بیان داشت: می بایست از امروز با هدف گذاری تحول اساسی در شهرستان‌های شمالی در حوزه مقابله با سرقت و اولویت بندی آن از سرقت‌های مسلحانه به‌عنف و.. صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات باید به گونه ای باشد که تحول فکری، منشی، انگیزشی و حرکتی در نیروها ایجاد شود، عنوان داشت: برای پیشگیری از سرقت به شهروندان موارد لازم آموزش داده شود.

سردار رضایی با اشاره به اینکه مجازات های تعیین شده در قانون با جرایم متناسب نیست، تصریح کرد: کسانی که با سلاح غیر مجاز به‌صورت آشکار در مراسمات عروسی، عزا و درگیری های طایفه‌ای تیراندازی می کنند ضمن توقیف سلاح، عاملان تیراندازی نیز دستگیر خواهند شد.