ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﺣﻔﻆ ﺁﺛﺎﺭ ﻭ نشر اﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ خبر داد:

اجرای ۴۷۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس خوزستان

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﺣﻔﻆ ﺁﺛﺎﺭ ﻭ نشر اﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ عنوان کرد: چهار هزار و ۷۰۰ برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خوزستان اجرا می‌شود که از این تعداد دو هزار و ۷۰۰ برنامه به صورت مجازی است.

به گزارس خبرنگار خورنا از اهواز سردار میر عبدالرضا مراد حاجتی امروز شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در نشست خبری گفت: خوزستان پایتخت دفاع مقدس کشور است و خبرنگاران و فعالان اجتماعی استان باید در طول هفته گرامیداشت دفاع مقدس با پرداختن به تمام جوانب جنگ تحمیلی به دشمن ثابت کنند که هنوز دختران و پسران ما در این استان وجود دارند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» از روز چهارشنبه ۳۱ شهریور آغاز می‌شوند اظهار کرد: امسال برای گرامیداشت این هفته در استان خوزستان ۲۹ ستاد در ۲۹ شهرستان با مسئولیت فرمانداران و دبیری فرماندهان سپاه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در کلیه دستگاههای اجرایی استان نیز یک ستاد دفاع مقدس راه‌اندازی و برنامه این هفته ابلاغ شد.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﺣﻔﻆ ﺁﺛﺎﺭ ﻭ نشر اﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ عنوان کرد: چهار هزار و ۷۰۰ برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خوزستان اجرا می‌شود که از این تعداد دو هزار و ۷۰۰ برنامه به صورت مجازی است.

حاجتی تصریح کرد: در روز اول این هفته از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل می‌شود که سهم استان در این زمینه ۲۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام ما علاوه بر رونمایی از تندیس شهید سبحانی و افتتاح مزار شهید علی هاشمی قرار است که از نام آوران پل بعثت و نیز ۴۱ نویسنده و ۶۰ استاد دانشگاه برتر در حوزه دفاع مقدس هم تقدیر کنیم.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﺣﻔﻆ ﺁﺛﺎﺭ ﻭ نشر اﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ بیان کرد: برگزاری شب شعر و رونمایی از ۴۱ کتاب دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های این هفته در استان خوزستان است.

حاجتی از ثبت بیش از سه هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در خوزستان خبر داد و یادآور شد: این کتابها به صورت کد و شماره در کتابخانه‌های استان موجودند و متقاضیان به راحتی می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ۴۱ نخل مزین به نام ۴۱ شهید جاوید الاثر با همکاری شهرداری اهواز در خیابان سلمان فارسی کاشته می‌شوند اظهار کرد: همچنین شهرداری اهواز ۴۱ تصویر شهید را بر روی سنگ مرمر حک و بر درب منازل این شهیدان به عنوان آبروی محله نصب خواهد کرد.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﺣﻔﻆ ﺁﺛﺎﺭ ﻭ نشر اﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ضمن اشاره به بازگشایی پارک بانوان در اهواز گفت: این پارک با همکاری شهرداری در روز اول یا دوم هفته دفاع مقدس با حضور ۴۱ مادر شهید افتتاح خواهد شد.

حاجتی ادامه داد: همچنین تجلیل از ۴۱ قهرمان ورزشی ملی و بین‌المللی استان، رونمایی از پنج موشن‌گرافی و پنج گروه سرود و نیز رونمایی از ۴۱ سند سری دفاع مقدس هم از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خوزستان است.

وی با بیان اینکه تاکنون آن طور که باید به زنان شهیده خوزستان پرداخته نشده است اظهار کرد: امسال همایش تجلیل از زنان نقش آفرین در دفاع مقدس و نیز افتتاح نمایشگاه «زن در رختشویخانه» از جمله برنامه‌های بسیار مهم هفته دفاع مقدس در خوزستان و در حوزه زنان است.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﺣﻔﻆ ﺁﺛﺎﺭ ﻭ نشر اﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ افزود: البته در این ایام یکی از خیابان‌های اهواز نیز برای اولین بار به نام یکی از زنان شهیده نامگذاری خواهد شد که هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده و امیدواریم که این مهم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

حاجتی در پایان گفت: جنگ زوایای ناپیدایی دارد که خوب به آن پرداخته نشده است و ما همگی باید در کنار همدیگر تلاش کنیم تا این زوایای پنهان را برای مردم ایران و جهان روایتگری کنیم.