بازدید رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده و پروژه جابجایی مناطق آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان

خبرگزاری خورنا : رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به زلزله‌ای که چند مدت پیش در مسجدسلیمان رخ داده بود باید تعدادی از واحدهای مسکونی تعمیر و تعدادی دیگر بازسازی می‌شدند که تعداد هفت هزار و ۵۰۰ واحد از آن‌ها تعمیر شدند.

خبرگزاری خورنا : رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به زلزله‌ای که چند مدت پیش در مسجدسلیمان رخ داده بود باید تعدادی از واحدهای مسکونی تعمیر و تعدادی دیگر بازسازی می‌شدند که تعداد هفت هزار و ۵۰۰ واحد از آن‌ها تعمیر شدند.

به گزارش خبرگزاری خورنا ، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده و پروژه جابجایی مناطق آلوده به نفت و گاز، اظهار کرد: باتوجه به زلزله‌ای که چند مدت پیش در مسجدسلیمان رخ داده بود باید تعدادی از واحدهای مسکونی تعمیر و تعدادی دیگر بازسازی می‌شدند.

وی افزود: تعداد هفت هزار و ۵۰۰ واحد نیاز به تعمیر داشتند که با تخصیص تسهیلات لازم تمامی آن‌ها تعمیر شدند. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یک هزار و ۴۰۰ واحد نیز احتیاج به تخریب و نوسازی داشتند و از این تعداد ۸۶۰ واحد باید در مکان خود نوسازی می‌شدند که در حال حاضر تمام آن‌ها از این اقدام بهره‌مند شده و خانواده‌ها در آن‌ها ساکن شدند.

وی ادامه داد: ۵۴۰ واحد دیگر بنا بر دلایل مختلف باید جابجا می‌شدند که اقدامات فنی، تفکیک قطعات و طراحی سایت انجام شدند و تعیین کاربری‌های عمومی و طراحی معابر سایت‌ها نیز صورت گرفت که خوشبختانه نقشه به تصویب مرتجع ذی صلاح و کمیسیون ماده پنج رسید و شهرک خوبی ساخته شده است.

اکبر نیکزاد تصریح کرد: ما باید در دو سر فصل آماده سازی و نیرو رسانی به شهرک و ساخت‌وساز واحدهای مسکونی کار را جلو می‌بردیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در مورد نخست یعنی آماده سازی و نیروسازی شهرک پیشرفت خوبی داشته‌ایم و ساخت معابر و جایگذاری دیوارهای عایق انجام شدند که در حال حاضر به مرحله آسفالت نزدیک شده‌ایم.

نیکزاد عنوان کرد: برای گاز، برق، آب و به طور کلی نیرو رسانی حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد و مراحل نهایی آن در حال سپری هستند.

وی اذعان کرد: ۵۴۰ واحدی که باید در آن‌جا ساخته می‌شد مراحل سفت‌کاری را پشت‌سر گذاشته و وارد مرحله نازک‌کاری شدند همچنین به دنبال دریافت سهمیه وام مکملی برای این پروژه هستیم که ان شاءالله در هفته آینده خبرهای خوبی از مسوولین دریافت خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در صورت تصویب و اخذ سهمیه وام مکمل، متقاضیان و زلزله‌زدگان نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند تا نهایتا واحدها به اتمام برسند.

وی ادامه داد: ۴۹۲ واحد که در مناطق آلوده به نفت بودند با کمک وزارت نفت باید بهسازی می‌شدند که در بازدید امروز شاهد پیشرفت ۹۲ درصدی آن‌ها بودیم و ظرف یک ماه آینده تحویل صاحبان آن‌ها داده خواهد شد.

اکبر نیکزاد تصریح کرد: ما در تلاشیم باقی‌مانده کارها در این منطقه را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهیم و با دعوت مسوولین کشوری در افتتاح پروژه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی در خصوص پروژه‌های انجام شده و طرح بهسازی بافت‌های فرسوده مسجدسلیمان که مطالعات آن در حال انجام است بهره برداری شود.

وی بیان کرد: امیدواریم در چند سال آینده هیچ واحد مسکونی غیر مستحکمی در مقابل زلزله نداشته باشیم همچنین واحدهای خوبی برای مردم ساخته شوند و زیرساخت‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته شود و شاهد شهرسازی خوبی با کاربری‌های متفاوت باشیم.