بخش ان.آی.سی.یو بیمارستان معرفی بندر ماهشهر به زودی راه‌اندازی می‌شود

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی ان.آی.سی.یو بیمارستان معرفی این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در حال خریداری است و به زودی این بخش راه‌اندازی می شود.

دکتر محمد شنبدی بیان داشت: تنها راه از بین بردن زنجیره فعالیت ویروس، واکسیناسیون عمومی است و تا زمانی که درصد واکسیناسیون شهرستان را بالا نبریم، فعالیت این زنجیره کاهش پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: واکسن در کاهش مرگ ‌و میر تاثیر زیادی دارد و احتمال بدحال شدن مبتلایانی که واکسن نزده‌اند، بسیار زیاد است.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر افزود: حوزه‌ سلامت و کادر درمان در یکسال و نیم گذشته با تمام توان با این ویروس مبارزه کرده و اکنون خسته شده‌اند لذا انتظار می‌رود مردم به مراکز واکسیناسیون مراجعه و با تزریق واکسن به کادر درمان کمک کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر اضافه کرد: تعدادی از افراد مسن ساکن شهرک‌های حاشیه در شهرستان هنوز برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند که از آن‌ها درخواست داریم هر چه سریعتر به این مراکز مراجعه کرده و در برابر کووید ۱۹ واکسینه شوند.

شنبدی در خصوص تعداد افراد واکسینه شده در بندر ماهشهر اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده که از این تعداد ۸۵ هزار نفر دز اول و ۴۵ هزار نفر هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۴ درصد از جمعیت شهرستان دز اول و ۲۳ درصد هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در خصوص وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان گفت: آمار مبتلایان نسبت به هفته‌های قبل کاهش یافته و در حال حاضر ۱۷۵ نفر در سه بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، صنایع پتروشیمی و امام موسی کاظم(ع) تامین اجتماعی بستری هستند.

شنبدی تاکید کرد: امیدواریم با ادامه یافتن این روند و شیب کاهشی تعداد مبتلایان، از تعداد بخش‌های کرونایی بکاهیم و بتوانیم سایر خدمات درمانی را به همشهریان ارائه داده و خستگی را از تن کادر درمان بیرون کنیم.

وی با اشاره به کاهش درصد استفاده از ماسک توسط مردم در بندر ماهشهر، متذکر شد: چرخه‌ ویروس به خصوص در جمع‌های خانوادگی همچنان فعال است و از مردم تقاضا داریم حتما شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر به افرادی که هر دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند توصیه کرد که همچنان از ماسک استفاده کنند.

همچنین در هفته‌های گذشته نبود دستگاه سی.تی.اسکن در بیمارستان‌های بندر ماهشهر باعث اعتراض مردم شده بود که رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در این خصوص بیان داشت: دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان معرفی خوشبختانه نصب شده و روز شنبه کارشناسان برای آموزش بهره‌برداری از آن به بیمارستان خواهند آمد تا این دستگاه را راه‌اندازی کنند.

بندر ماهشهر از نظر رنگ بندی در اپلیکیشن ماسک همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.