بررسی سوابق گزینه های شهرداری بهبهان

شهردار کم تجربه و برکنار شده امیدیه گره گشای بهبهان نخواهد بود

شهردار جوان در اقدامی عجیب و بحث برانگیز دستور به ممانعت از ورود بانوان ورزشکار هیات همگانی به پارک های امیدیه را داده بود!

 

کیهان پاک سرشت
قسمت دوم

عوارض ناشی از آلایندگی های نفت شهر امیدیه درآمد باد آورده و بدون زحمت هنگفتی را در این سال ها نصیب شهرداری امیدیه کرده بود اما همین عوارض به پاشنه آشیل مدیریتی محمد رضا شریفات تبدیل گردید.

شهردار جوان در سال های اولیه مدیریت خود با تکیه بر این منبع درآمدی ،لزومی به سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای برخورداری مجموعه تحت امر خود از دیگر منابع مهم درآمدی را احساس نکرد و بیش از آنکه در فکر خلق درآمد های نو و پایدار باشد توان و تمرکز خود را بر روی چگونگی مصرف عوارض آلایندگی گذاشت.

عوارضی که میزان قابل توجهی از آن در سایه عدم برنامه ریزی مناسب و کارشناسی اصولی پروژه ها هدر رفت.

اما افزایش وابستگی شهرداری به شرکت نفت بیش از هر چیزی ، نان و معیشت کارگران و نیروهای خود را به همکاری و لطف این شرکت و حتی کمک های دولت گره زد.

اما دیری نگذشت که پرداختی های شرکت نفت به شهرداری به علت تنش های که بین این دو مجموعه شکل گرفته بود رو به کاهش رفت و روحیه تنش زایی و بحران آفرینی محمد رضا شریفات که در این ۴ سال ادارات و نهاد های متفاوتی به خصوص استانداری ، دادگستری و اداره راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی را از تعامل با شهرداری بازداشته بود این بار سبب شد تا دست شهردای از دریافت چندین میلیارد تومان مطالبات قانونی خود از شرکت نفت کوتاه بماند که همین مسئله ،مشکلات مالی بسیار زیادی را برای شهرداری به دنبال داشت.

متاسفانه تعامل و همکاری با ادارات و سازمان های شهری در سیاستگذاری های شهردار جوان جایگاهی نداشت و با مدیریت ناصواب ایشان چالش های بزرگی برای شهر امیدیه شکل گرفت، چالش هایی که برای حل برخی از آن ها با نگرانی از شکل گیری مشکلات امنیتی در امیدیه ،دولت مجبور به پرداخت کمک های مالی به شهرداری شده بود.

اما تنش زایی های مدیریت شهرداری فراتر از رده مسئولین حتی مستقیما گریبانگیر مردم و شهروندان امیدیه نیز شده بود.

شهردار جوان در اقدامی عجیب و بحث برانگیز دستور به ممانعت از ورود بانوان ورزشکار هیات همگانی به پارک های امیدیه را داده بود!

محمد رضا شریفات که در ۴ سال مدیریتی خود کمترین ارتباط را با هنرمندان و ورزشکاران داشت با این تبعیض جنسیتی و محرومیت بانوان از امکانات شهری و عمومی بار دیگر جو شهر امیدیه را ملتهب ساخته بود.

ادامه دارد…

پ ن:
پ ن:در قسمت های بعدی این بررسی منابع و اسناد لازم نیز منتشر خواهد شد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • امید جناب پاک سرشت مثل اینکه واقعا بدون تحقیق وتفحص بدنبال جو سازی وتشویش اذهان عمومی دارید. .این اخبار وروایات شما بلا استثنا جنبه جبهه گیری وتوپچی جبهه معاند را تصدیق می‌کند. شما اگر واقعا دلسوز شهر بهبهان هستید چرا با سم پاشی داریدمواردیک که یا کذ ب هستندویا بصورت ناقص هستند را بیان می کنید عدم پرداخت حق واقعی آلایندگی سبب بروز مشکلات وسنگ اندازی بعضی از دوستان مسوول واعضایع شورای شهر سبب این اختلافات شده بود. شما یا واقعا اطلاعات دارید ومتعمدا قلمتان را اینگونه میچرخانید که در پیشگاه خداوند پاسخ گو خواهید بود واگر هم براساس شنیدها قضاوت می کنید.( شنیدن کی بود مانند دیدن ) به شما سفارش میکنم حداقل یک چرخی داخل شهر امیدیه بزنید وفرق صواب وناصواب را ببینید نه براساس سفارشات بعضی از دوستان مغرض. ..