استاندار خوزستان در دیدار با فعالان اجتماعی استان چه گفت؟

استاندار خوزستان شامگاه سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ با جمعی از جوانان و فعالان اجتماعی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز صادق خلیلیان در این نشست گفت: در جلسات اینچنینی بیشتر سعی میکنم شنونده نظرات باشم که هم از مسائل و زوایای پنهان برداشت خوبی داشته باشیم هم اینکه اگر انتصابی بخواهیم انجام دهیم حساب شده باشد چرا که در تغییرات اصلا عجله ندارم و معتقدم اول برنامه ها به طور دقیق باید مشخص شود و پس از آن نیروهای مناسب با آن برنامه ها منصوب شوند.

وی با بیان اینکه خوزستان به صورت مزمن دچار مشکلاتی شده است اظهار کرد: عقب ماندگی کنونی استان مربوط به دو سه سال اخیر نیست بلکه ناشی از سهل انگاریهای هشت ساله دولت قبل است که چشم امید به برجام و رئیس جمهور آمریکا داشت.

استاندار خوزستان عنوان کرد: واقعا جای تعجب دارد که رئیس جمهور یک کشور منتظر این می‌شود که رئیس جمهور کشور دیگری برایش کاری انجام دهد‌ در حالی که مردم آن کشور آن رئیس جمهور را برای خود انتخاب کرده‌اند و مردم ما هم رئیس جمهور انتخاب میکنند که کارهایشان را سازماندهی کند.

خلیلیان تصریح کرد: آقای روحاتی پلن بی نداشت و فقط دنبال جلو بردن برجام بود که آن هم به شکست انجامید و چون پلن بی نداشت عملا نتوانست کاری انجام دهد.

وی اشکال دولت قبل را اعتماد بیش از حد به بیگانه و دوری از اصول و آرمان های انقلاب دانست و یادآور شد: برجام های یک، دو و سه به معنی استحاله کامل نظام و از درون تهی شدن آن بود.

استاندار خوزستان بیان کرد: مقام معظم رهبری کلام امام که فرمودند حفظ نظام اوجب واجبات است را تفسیر کردند و فرمودند که حفظ نظام که مبتنی بر محتوا و اصول باشد اوجب واجبات است نه نظامی که از محتوا خالی شده باشد.

خلیلیان ادامه داد: این روشنگری مقام معظم رهبری برای این بود که از معرفی تصویر انحرافی از امام به نسل های جدید جلوگیری و محتوای حقیقی نظام حفظ شود؛ البته گاهی هم ممکن است در مقاطع مختلف تصمیمات و تاکتیک های متفاوت اتخاذ شود ولی خط اصیل انقلاب همواره بر اصول و آرمان های آن مبتنی است.

وی عنوان کرد: باید انتظارات خود را متناسب با محدودیت ها تعدیل کنیم و یک برنامه جامع و مدون که دارای اجزای شهرستانی و لحاظ تنوع قومی باشد نیز برای توسعه استان طراحی و برای تصویب به دولت ارسال کنیم تا روند توسعه استان موکول و منوط به رفت و آمد دولت ها و اشخاص نباشد.

استاندار خوزستان گفت: برای مردم استان قابل قبول نیست که روی گنج نشسته باشند و جوانانش بیکار باشند و این موضوع را رئیس جمهور محترم نیز تصریح کردند.

خلیلیان خطاب به فعالان اجتماعی حاضر در جلسه تاکید کرد: از حواشی دوری کنید؛ من در معرض ارتباط گسترده با مردم هستم و برای من گزینشی عمل نمودن برای ارتباط با اقشار مختلف مردم قابل قبول نیست.

وی در پایان گفت: شما هم در حال تلاش بی مزد و منت برای استان هستید و ما از پیشنهادات شما استقبال و از تلاش های شما قدردانی میکنیم.