وزیر کشور عنوان کرد:

شناسایی ۱۲۳ منطقه محروم در خوزستان/ سیمای برخی شهرهای استان باید با نشاط شود

وزیر کشور عنوان کرد: در شورای اجتماعی کشور ۱۲۳ نقطه محروم در خوزستان شناسایی شده است که باید با برنامه ریزی مناسب و همکاری دستگاههای ذی ربط از این مناطق محرومیت زدایی کنیم.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز احمد وحیدی امروز پنجشنبه ۱۸ شهریور در مراسم تودیع و معارفه استاندار خوزستان اظهار کرد: آقای سلیمانی دشتکی استاندار پیشین خوزستان مدیری ارزشمند، خدوم و دلسوز هستند و در دوران کوتاه انجام مسئولیت در استان کارنامه موفقی از خود به جای گذاشته که از ظرفیت و تجارب وی در آینده استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین آقای خلیلیان استاندار جدید خوزستان نیز مدیری پاک، دلسوز، پیگیر و پرتلاش هستند که همه خصوصیاتی یک مسئول بلند پایه در نظام اسلامی را دارا می باشد.

وزیر کشور ضمن اشاره به مشکلات خوزستان در زمینه کشاورزی و آب گفت: خوشبختانه آقای خلیلیان با توجه به تجربه و شناخت خوبی که در این زمینه‌ها دارند می‌تواند نقش مهمی در حل این مشکلات ایفا کند.

وحیدی افزود: البته وی به دلیل سابقه عضویت در شورای پول و اعتبار، دارای تجربه‌های زیادی نیز در سطح کلان مالی است.

وی حل مشکلات خوزستان را از دغدغه‌های اصلی رهبری و رئیس جمهور دانست و بیان کرد: امیدوارم که با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی و کلیه مسئولین محلی بتوانیم شاهد رشد و تعالی هرچه بیشتر خوزستان باشیم.

وزیر کشور با تاکید بر حفظ یکدستی و یکپارچگی در خوزستان و لزوم دوری از مسائل حاشیه‌ای در این استان عنوان کرد:
خوزستان قطعه‌ای مهم از کشور است که نقش دروازه ما به دنیای اسلام و عرب را دارد.

وحیدی گفت: خوزستان ترکیب زیبایی از اقوام مختلف لر، عرب، بختیاری، ترک، بهبهانی، شوشتری، دزفولی و غیره دارد که این یک ظرفیت بسیار بزرگی برای حل مشکلات است که باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت های فراوان خوزستان در زمینه‌های مختلف دریا، مرز، صنایع بزرگ، کشاورزی و غیره گفت: شکوفایی و بکارگیری این ظرفیت ها بسیار مهم است و خوزستان سرافراز باید همانند دفاع مقدس که سرافرازانه و با سینه‌ای ستبر در برابر دشمن مقاومت جانانه‌ای کرد در امر توسعه و پیشرفت نیز الگوی بسیار موثری باشد.

وزیر کشور اظهار کرد: یک سند توسعه باید برای خوزستان تدوین شود که در آن نه تنها منابع مالی در اختیار استان قرار بگیرد بلکه اختیارات استاندار و مدیران محلی نیز ارتقا یابد.

وحیدی پشتوانه این سند توسعه را نقش مشارکت های حداکثری دانست و یادآور شد: همه شرکت ها و صنایع بزرگ خوزستان باید در یک برنامه جمعی و با توجه به سرمایه‌هایی که در اختیار دارند در زمینه توسعه استان نقش خود را مشخص کنند.

وی افزود: البته در این سند توسعه باید به برخی ظرفیتهای استان از جمله اقتصاد دریا، اقتصاد کشاورزی و‌ صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز توجه ویژه‌ای شود.

وزیر کشور بیان کرد: مدیریت آب در استان نیز از موضوعات مهمی است که باید در این زمینه یک نگاه علمی برای افزایش بهره وری در آن حکمفرما شود.

وحیدی عنوان کرد: در شورای اجتماعی کشور ۱۲۳ نقطه محروم در خوزستان شناسایی شده است که باید با برنامه ریزی مناسب و همکاری دستگاههای ذی ربط از این مناطق محرومیت زدایی کنیم.

وی یادآوری کرد: سیمای برخی از شهرهای خوزستان باید اصلاح و بانشاط تر شود و شهرداران و اعضای شورای شهر در این شهرها باید تلاش بیشتری از خود در این زمینه نشان دهند.

وزیر کشور ادامه داد: همچنین تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، موضوع تخصیص سهمی از صادرات نفت به استان و نیز مشکل دفع آبهای سطحی و فاضلاب شهرها هم باید به جد توسط مسئولین استانی دنبال شود تا به نتیجه برسد.

وحیدی در پایان ضمن اشاره به ظرفیت های عظیم معنوی و مذهبی خوزستان گفت: سفر کاروانهای راهیان نور و همچنین وجود بقعه‌ها و امامزاده‌های متعدد نیز از جمله ظرفیت‌های معنوی این استان است که در زمینه گردشگری مذهبی می‌توان از آنها استفاده بهینه کرد.