استاندار جدید خوزستان: وجودم موثر نباشد بلافاصله خواهم رفت

استاندار جدید خوزستان یادآور شد: من اینجا نیامده‌ام که وقتم را تلف بکنم و هر وقت احساس کردم که وجودم موثر نیست بلافاصله خواهم رفت.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز صادق خلیلیان امروز پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در مراسم تودیع و معارفه استاندار خوزستان گفت: تمامی مسئولین ملی و استانی باید دست به دست همدیگر بدهند تا مشکلات ریز و درشت استان خوزستان هرچه سریعتر مرتفع شوند زیرا این استان بر گردن همه مردم کشور دین دارند.

وی یادآوری کرد: خوزستان سرزمینی است که بر روی گنج قرار دارد ولی نرخ بیکاری در آن برطبق آمار سال ۹۸ در حدود پنح درصد بالاتر از میانگین کشوری است و این هیچ توجیهی ندارد.

استاندار جدید خوزستان با بیان اینکه ۴۰ درصد از بودجه عمومی دولت از استان خوزستان تامین می‌شود اظهار کرد: باید حداقل بخشی از این منابع مثل سهم سه درصدی نفت به صورت کامل در اختیار استان خوزستان قرار بگیرد.

خلیلیان راه حل مشکلات خوزستان را در داشتن برنامه و طرح عملیاتی دانست و خبر داد: ظرف دو ماه آینده یک برنامه توسعه و مدرنیزاسیون برای خوزستان در دولت تصویب و اجرایی خواهیم کرد.

استاندار جدید خوزستان یادآوری کرد: حضور در شهرستانها اگرچه خوب است و باید انجام شود ولی باید توام با پشتوانه‌های کافی مالی و امکاناتی باشد تا بتوانیم مشکلات آنها را مرتفع کنیم.

خلیلی عنوان کرد: برای توسعه همه جانبه در شهرها و روستاهای خوزستان نه تنها باید پروژه‌های عمرانی به صورت متوازن توزیع شوند بلکه باید از ظرفیت های متنوع بومی و قومی استان نیز بهره برد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت بالای خوزستان در زمینه کشاورزی، دریایی، معادن و انرژی گفت: باید از این ظرفیت‌ها در جهت کاهش نرخ بیکاری و افزایش میزان اشتغال در استان استفاده کرد.

استاندار جدید خوزستان با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از راهبردهای اساسی برای توسعه استان است اظهار کرد: مشکلات واحدهای تولیدی راکد استان باید پیگیری و حل شوند تا بتوانیم اشتغال موجود در این واحدها را نیز هرچه سریعتر فعال کنیم.

خلیلیان ضمن اشاره به وجود صنایع بزرگ در خوزستان گفت: این صنایع اگر سهم خود را در توسعه خوزستان ایفا نکنند باید از استان خارج شوند.

استاندار جدید خوزستان از توسعه صادرات غیرنفتی با کشورهای همسایه و اورآسیا خبر داد و تصریح کرد: این مسئله می‌تواند باعث افزایش ارزش افزوده و رونق اقتصادی برای استان و کل کشور شود.

خلیلیان یادآور شد: من اینجا نیامده‌ام که وقتم را تلف بکنم و هر وقت احساس کردم که وجودم موثر نیست بلافاصله خواهم رفت.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر یک اراده ملی برای کاهش مشکلات خوزستان وجود دارد اظهار کرد: باید همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم یک خوزستان آباد و نوین را در آینده داشته باشیم.


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فتحی مردم باید تأثیر مثبت حضورتان را حس کنند نه جنابعالی