ورود محموله ۳۵ هزار دزی واکسن کرونا به بندر ماهشهر/ به زودی واکسیناسیون متولدین ۱۳۷۰ به قبل در این شهرستان آغاز خواهد شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر از ورود محموله ۳۵ هزار دزی واکسن کرونا به این شهرستان خبر داد.

دکتر محمد شنبدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا بیان کرد: صبح امروز یک محموله ۳۵ هزار دزی واکسن کرونا وارد شهرستان شد و با ورود این محموله، مشکلات ما در زمینه کمبود واکسن برطرف شد.

وی ادامه داد: با ورود این محموله گروه‌های هدف را به سرعت واکسینه خواهیم کرد و به زودی واکسیناسیون متولدین ۱۳۷۰ به قبل در این شهرستان آغاز خواهد شد که جزییات آن از طریق روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر افزود: دز دوم واکسن برکت و آسترازنیکا به میزان کافی در این شهرستان موجود است و مردم از این بابت نگران نباشند.

شنبدی ادامه داد: افرادی که دز اول واکسن اسپوتنیک به آنها تزریق شده، می‌توانند با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و مراکز جامع سلامت ماهشهر، واکسن آسترازنیکا را به عنوان دز دوم تزریق کنند.

وی از مردم تقاضا کرد تا از ازدحام در مراکز واکسیناسیون خودداری کنند و برای دریافت واکسن عجله نداشته باشند، چرا که با توجه به واردات واکسن به کشور و تخصیص سهمیه مناسب به شهرستان، مشکل کمبود واکسن برطرف شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در بندر ماهشهر دز اول و حدود ۳۰ هزار نفر هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که در مجموع حدود ۵۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال بندر ماهشهر حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

شنبدی، با درخواست از مردم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزود: متاسفانه تعداد زیادی از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند که این موضوع سبب شده خود و دیگران را به کووید ۱۹ آلوده کنند.

بندر ماهشهر در جنوب خوزستان واقع شده و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد