ایستگاه مطالعه کتاب در شهرداری بندر ماهشهر افتتاح شد

خورنا: طی مراسمی ایستگاه مطالعه کتاب در شهرداری بندر ماهشهر، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در محل شهرداری بندر ماهشهر افتتاح گردید.

به گزارش خورنا، در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان طی سخنانی اظهار داشت: شهرداری بندرماهشهر برای اولین بار در ادارات استان خوزستان اقدام به راه اندازی ایستگاه کتابخوانی نموده است.

حجه الاسلام والمسلمین سپهر خاطر نشان کرد: شهرستان بندر ماهشهر از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی جزء اولین شهرهایی بود که کتابخانه و امر کتابخوانی در آن راه اندازی شده و مردم این شهرستان به کتابخوانی اهمیت بسیار زیادی قائل هستند و این شهر حجم بالای فضای کتابخانه ای را داراست.

ایشان تصریح نمود با توجه به صنعت و دریانوردی در این شهر و خروجی صنایع پتروشیمی که بر روح و جان و مردم این منطقه اثر گذار است، بیان داشت : مردم ماهشهر مردمی با شور و نشاط و انقلابی و در سایه ولایت و پیرو ولایت حضرت آیت اله خامنه ای میباشند ایشان در رابطه با کانون های فرهنگی بیان داشتند: در بحث کانون فرهنگی اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته شده است و استان خوزستان و شهرستان بندر ماهشهر در این رابطه به مراتب اول هستند .

وی نیز افزود: باید به حوزه مساجد و کانون های فرهنگی آنان توجه بیشتری شود تا تقویت و رشد بیشتری پیدا نمایند.

وی همچنین عنوان کرد: در مساجد باید یک سیستم جامع راه اندازی می گردد تا جوابگوی امورات فرهنگی، شرعی، هنری و سیاسی جوانان و اقشار مردمی باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین گفت: افتتاح مرکز مطالعه کتاب در شهرداری ماهشهر، امری بسیار مطلوب و پسندیده است و این مرکز باید به پایگاهی جهت شناخت شهرستان، امور دینی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و بهداشت عمومی و شهری تبدیل شود.

ایشان در پایان اظهارات خود، از مهندس کمایی و اعضاء شورای شهر به لحاظ راه اندازی این ایستگاه مطالعه و اقدامات و انجام پروژه ها و طرحهای عمرانی و خدماتی، فرهنگی تقدیر و تشکر نمود و این امور را بسیار ارزنده و مناسب عنوان کرد و از فرماندار شهرستان نیز به لحاظ مساعدت و همکاری در امر کتابخوانی و کتابخانه ای تقدیر و تشکر کرد و خاطرنشان کرد : مبلغ ۵۰ میلیون ریال جهت خرید کتاب به شهرستان بندر ماهشهر تصویب خواهد شد.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: راه اندازی ایستگاه مطالعه کتاب در شهرداری بندر ماهشهر، امری بسیار مطلوب و پسندیده است و از مهندس کمایی و اعضاء شورای اسلامی شهر به لحاظ راه اندازی این مرکز مطالعه تقدیر و تشکر نمود.

حیاتی همچنین حضور حضرت حجه الاسلام والمسلمین سپهر، را در این افتتاحیه به فال نیک گرفت و بیان داشت: آقای سپهر، اهتمام و تلاش مضاعفی در امر رشد کتابخانه و کتابخوانه ای دارند و از تلاش و کوشش ایشان تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار ماهشهر همچنین بیان داشت: تا سال آینده با توجه به جمعیت ماهشهر فضای کتابخانه ای در این شهرستان بیشتر خواهد شد و مرکز کتابخوانی در ادارات شهرستان راه اندازی و تقویت خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به امکانات و صنایع فراوان در بندر ماهشهر، آلایندگیهای زیادی ناشی از صنایع و آلودگی خاکی وجود دارد که این امر باعث بروز بیماریها در شهر شده است بطوریکه اکثر  مردم دچار بیماری های مختلفی می باشند.

فرماندار بندر ماهشهر در پایان اظهارات خود از اقدامات شهرداری در رابطه با انجام پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی در شهر از مهندس کمایی شهردار بندر ماهشهر و اعضاء شورای اسلامی شهر تقدیر و تشکر نمود.

شهردار بندر ماهشهر هم در مراسم افتتاحیه ایستگاه کتابخوانی طی سخنانی از حضور حضرت حجه الاسلام و المسلمین سپهر و نیز فرماندار محترم و اعضاء شورای شهر در این افتتاحیه تقدیر و تشکر نمود و تصریح کرد: باید کتابخانه ها در پارکها توسعه داده شود و شهرداری اولین مرحله از این امر خطیر را در برخی از پارکهای سطح شهر انجام داده است و این اقدام پسندیده جهت رشد و شکوفایی علوم و اندیشه ها و توسعه فرهنگی توسط شهرداری بندر ماهشهر، بسترسازی شده است و ادامه خواهد داشت.

مهندس کمایی همچنین خاطرنشان کرد: راه اندازی این مرکز کتابخوانی در شهرداری بندر ماهشهر، جهت مراجعین محترم بسیار مهم و مطلوب است و مراجعین با سرفصلهای انواع کتابهای علمی، فرهنگی، شهرسازی، سیاسی، دینی و اجتماعی آشنا گردیده و به رشد علمی و فرهنگی آنها کمک شایانی می نماید و مراجعین از وقت بطور مطلوب می توانند استفاده بنمایند.