افزایش ظرفیت ذخیره سازی در بندر شهید نوربخش ماهشهر

خورنا: ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در بندر شهید نوربخش ماهشهر ۳۰۰ میلیون لیتر افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه ۱۶ مخزن جدید در بندر شهید نوربخش ماهشهر در دست نصب است گفت: با نصب این مخازن ، ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های بنزین معمولی، بنزین سوپر، نفت سفید و نفت گاز در این بندر به ۳۰۰ میلیون لیتر افزوده خواهد شد.

آقای کشکولی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی ساخت انباری که این ۱۶ مخزن در آن در حال ساخت است خبر داد و افزود: افزایش مخازن و احداث ساختمان های اداری انبار نفت شهید نوربخش که پیش تر از این، کار انتقال و جابجایی انجام می شد از سال ۸۶ با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این انبار در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ساخته شده است، گفت: در این انبار علاوه بر اتصال به خطوط لوله سراسری نفت ، امکان دریافت و ارسال فرآورده از طریق کشتی نیز وجود دارد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد: برای ساخت و راه اندازی این انبار از آخرین فناوری های صنعت نفت از جمله سامانه اندازه گیری خودکار سطح، دما، آب و چگالی (LG/TG )، میترینگ و سامانه کاملا خودکار Mcc استفاده شده است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بندرشهید نوربخش ماهشهر هم اکنون سه مخزن ذخیزه سازی ۲ و نیم میلیونی دارد که با بهره برداری از این پروژه میزان ذخیره سازی فرآورده های نفتی در این شرکت به بیش از ۳۰۷ میلیون لیتر افزایش می یابد .

شرکت فرآورده های نفتی بندرشهید نوربخش ماهشهر فرآورده های نفتی مورد نیاز شهرهای امیدیه ، هندیجان ، ماهشهر ، خرمشهر و آبادان و ۷ نیروگاه تولید برق کشور را تامین می کند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *