معاون غیربومی ضعیف‌ترین فرماندار شهرستان با مدرک مهندسی کامپیوتر؛ نزدیک ترین گزینه به سکانداری شهرداری بندرماهشهر

علی چاروسائی مدیرمسئول خبرگزاری خورنا در ادامه سلسله یادداشت‌های روشنگرانه پیرامون کاندیداهای شهرداری بندرماهشهر نوشت: جدیدترین خبرها حکایت از آن دارد که عادل عکرش، معاون غیربومی فرمانداری که در سال ۹۸ و در زمان محسن بیرانوند (ضعیف ترین فرماندار شهرستان که در نهایت با دستبند از شهرستان رفت) نزدیک‌ترین گزینه به سکانداری شهرداری بندرماهشهر است.

عادل عکرش با مدرک مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر با سابقه کار در اداره کل امور مالیاتی، ۲ سال معاونت فرمانداری باوی و ۲ سال هم معاونت فرمانداری بندرماهشهر، در حال حاضر از جدی ترین گزینه های شهرداری بندرماهشهر است‌.

عکرش که از مدیران دولت روحانی محسوب میشود و عمده فعالیت و سمت هایی که دریافت کرده در دوره ۸ ساله دولت روحانی بوده، با پایان دولت روحانی و تغییراتی که به زودی به سطح استانداری‌ها و فرمانداری‌ها می‌رسد، جایگاه معاونت خود را در خطر دیده و به دنبال دست و پا کردن جایگاهی خارج از ساز و کار دولت است تا بتواند در دولت جدید هم اصطلاحا “روی کار” باشد‌.

اما شورای شهر بندرماهشهر باید توضیح دهد که چرا باید فردی غیربومی که مهمترین رزومه اش همین ۲ سال اخیر و در فرمانداری بندرماهشهر بوده_ آن هم در دوران محسن بیرانوند که به تعبیر تحلیلگران ضعیف ترین دوره فرمانداری بندرماهشهر بوده_ را به عنوان شهردار انتخاب کند؟

اگر شورای شهر تا این حد کم توقع است، در شهرستان بندرماهشهر هستند کسانی که رزومه بسیار پربارتری نسبت به عکرش دارند و سالها در فرمانداری و ادارات و ارگان های مختلف شهرستان کار کرده اند.

اگر بنا بر انتخاب شهردار غیربومی است، میشود ده ها نفر را در لیست قرار داد که از نظر رزومه از عکرش قوی تر بوده و سابقه کار چند ساله در شهرداری ها دارند. چرا عکرش؟

جمشید اصلاحی به عنوان رئیس شورای شهر چگونه میتواند این انتخاب احتمالی را برای افکار عمومی توجیه کند در حالی که در همان بندرماهشهر هستند افرادی که پله های ترقی را در فرمانداری، شهرداری ها، ادارات و صنایع شهرستان طی کرده اند و اتفاقا از طوایف مختلف شهر از جمله عرب، بندری، قنواتی و…. هستند؟ چرا باید یک غیربومی به مراتب کم رزومه تر شهردار شود؟

انتظار شهروندان از شورای شهر این است که اگر بنا بر انتخاب شهردار غیربومی دارند، گزینه‌شان آنقدر پر رزومه و قوی باشد که بتوان به راحتی ادعا کرد که در شهرستان بندرماهشهر چنین فردی وجود ندارد و اگر نه، بومی های توانمند و کار کرده و آب دیده‌ی زیادی در شهرستان هستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *