کارمند ساده شهرداری منطقه ۱۱ تهران، گزینه شهرداری بندرماهشهر!

علی چاروسائی، مدیرمسئول خبرگزاری خورنا در ادامه سلسله یادداشت‌های روشنگرانه درباره گزینه های شهرداری بندرماهشهر، نوشت: یکی دیگر از گزینه های سکانداری شهرداری بندرماهشهر سجاد حیدری کارمند ساده شهرداری منطقه ۱۱ تهران است.

اما سجاد حیدری کیست و چگونه به عنوان گزینه سکانداری شهرداری بندرماهشهر مطرح شده است؟

سجاد حیدری کارمند سابق شهرداری هندیجان بود که سالها پیش مدتی را به عنوان شهردار هندیجان مشغول بود و سپس به اهواز رفت تا به عنوان کارمند شهرداری اهواز فعالیت کند.

حضور وی در شهرداری اهواز هم دوام چندانی نداشت و به شهرداری منطقه ۱۱ تهران که از ضعیف ترین مناطق شهری تهران محسوب میشود رفت اما آنجا هم نتوانست به مسئولیتی بالاتر از کارمند و کارشناس ساده دست پیدا کند.

اما بنا بر شنیده ها، در نهایت با حمایت و معرفی نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ تهران به برخی مدیران و اعضای شورای شهر بندرماهشهر معرفی شد.

نخست باید از نصرالله آبادیان پرسید که اگر واقعا سجاد حیدری را فردی توانمند، کاردان، شایسته و در حد و اندازه شهرداری مهم بندرماهشهر می‌داند، چرا در این چندسال در شهرداری منطقه ۱۱ تهران به وی مسئولیتی سطح بالا و شایسته اعطا نکرده است؟

سپس اینکه باید مشخص شود چه ارتباطی بین احتمال حضور نصرالله آبادیان در انتخابات مجلس دوره دوازدهم در اسفندماه ۱۴۰۲ و تلاش وی برای تسلط بر شهرداری ثروتمند بندرماهشهر ارتباطی وجود دارد.

سجاد حیدری نیز باید بتواند افکار عمومی را اقناع کند و به شهروندان ثابت کند که شناخت کافی از شهر، مشکلات، پتانسیل ها و راهکارهای برون رفت از معضلات فعلی بندرماهشهر را میشناسد؛ که البته چنین به نظر نمیرسد‌.

تجربه سکانداری شهرداری هندیجان که در آن سالها جمعیتی تقریبا در حد و اندازه شهرک مدنی بندرماهشهر داشت و حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد، نمیتواند عملکرد قابل قبولی برای سکانداری شهرداری بندرماهشهر باشد.

همچنین کارمندی ساده در شهرداری یکی از مناطق پایین تهران نیز قطعا نمیتواند رزومه موفقی برای ارائه باشد.

سوال اینکه چرا عده ای که بعضا دلسوز و دل‌نگران بندرماهشهر هم هستند برای رسیدن افرادی که توانمندی آنها برای مدیریت شهرداری بندرماهشهر ثابت نشده، همسو هستند؟

شورای شهر اگر به دنبال انتخاب شهردار غیربومی و خارج از منطقه‌ است باید در شهرداران سابق شهرهای بزرگ و موفق بندری جنوب کشور یا معاونین شهرداران کلانشهرهای کشور به دنبال آن باشد نه در کارمندان شهرداری تهران و سازمان شهرداری ها و اگر نه، افراد توانمند، متخصص و دارای تجربه‌ی بومی هم به راحتی پیدا میشود.

بررسی سایر کاندیداها ادامه دارد.