فاز سوم کارخانه دوده فام دزفول افتتاح شد

سید پرویز فتاح روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح سومین خط تولید کارخانه دوده فام دزفول در جمع خبرنگاران افزود: این مبلغ به صورت وام قرض الحسنه در راستای صنایع خرد به مردم واگذار می‌شود.

وی اعطای وام قرض الحسنه را موجب حمایت و کمک به اشتغال خانگی و کوچک دانست و ادامه داد: اقدامات لازم درخصوص ابلاغ این بخشنامه به بانک سینا و چند بانک دیگر انجام شده و ظرف ۱۰ روز آینده اجرایی می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان درخصوص همکاری این بنیاد درخصوص ساخت مسکن در کشور گفت: دولت قبل اقدام ملی مسکن را مطرح کرد که به نتیجه نرسید.

وی افزود: اکنون شعار دولت آیت الله رییسی، احداث یک میلیون واحد مسکن در سال است که با این شعار و مصوبه مجلس هماهنگ خواهیم بود.

فتاح اظهارداشت: زمین‌هایی در شهرهای مختلف خوزستان داریم که باید تغییر کاربری یابند و زیرساخت‌ آنها فراهم شود؛ در این صورت آمادگی بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن محرومان را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: ارزش ذاتی زمین را در نظر نمی‌گیریم و برای تامین سیمان و وام بلاعوض برای تامین مسکن محرومان نیز تلاش خواهیم کرد.

صادرات افزون بر ۱۲.۵ میلیون دلار از محصولات کارخانه دوده فام دزفول طی سال گذشته

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به صادرات بیش از ۱۲.۵ میلیون دلار از محصولات کارخانه دوده فام دزفول در سال گذشته گفت: این میزان صادرات از طریق سامانه ارز نیما صورت گرفت.
وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برای بهره برداری از سومین خط تولید این کارخانه حدود ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده است، افزود: برای افتتاح این خط تولید از منابع بانکی استفاده نشده و همه اعتبارات از محل منابع بنیاد تامین شده است.
فتاح با بیان اینکه ۲۰ درصد از این اعتبار بنیاد مسکن در بورس عرضه شده است، از مسوولان استان خوزستان برای حمایت از اجرای این خط تولید قدردانی کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها بر اقتصاد مقاومتی، کار جهادی، اعتماد جوانان، خوداتکایی و اقدام و عمل تاکید کردند که امروز در شرکت صنعتی تولید دوده دزفول با همت مسوولان استانی به همه این اهداف رسیده‌ایم.
رئیس بنیاد مستضعفان به افتتاح خط اول و دوم کارخانه دوده فام دزفول در سال‌های ۹۱ و ۹۲ اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ درصد قطعات این کارخانه در ابتدا وارداتی بود ولی در سومین خط تولید ۷۵ درصد قطعات با وجود تکنولوژی بالاتر، تولید داخل هستند که با افتتاح چهارمین خط تولید، این میزان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
وی دوده را ماده‌ای استراتژیک و مهم در صنعت تایر و لاستیک سازی و قطعات لاستیکی دانست و افزود: امروز با افتتاح خط سوم، ۲۰ هزار تن به ظرفیت تولید این کارخانه در طول سال اضافه می‌شود که در همین هفته اول به راندمان اسمی کارخانه دست یافتیم.

۱۹ کشور خواهان محصول شرکت دوده فام دزفول هستند

فتاح گفت: سال گذشته ۴۱ هزار تن دوده از خطوط اول و دوم، تولید شده که ۶۰ درصد آن صادر شده و ۴۰ درصد از نیاز کشور تامین شده است.
وی با بیان اینکه ۱۹ کشور خواهان دوده تولید دزفول هستند، افزود: شرکت‌های صنعتی تایر، لاستیک و قطعات لاستیکی می‌توانند برای تامین نیاز خود با  کارخانه دوده فام دزفول قرارداد ببندند، وقتی نیاز داخل برطرف شد، صادر خواهیم کرد.
رییس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه مشکلی برای صادرات نداریم و هیچ محصولی انبار نمی‌شود، اظهارداشت: ماده اولیه‌ای که در این کارخانه استفاده می‌شود، پسماند یا خروجی شرکت‌های پتروشیمی و ۱۰۰ درصد تولید داخلی است.
وی با بیان اینکه پسماند یا ضایعات در این کارخانه نداریم، افزود: هیج بویی در این کارخانه احساس نمی‌شود که نشان دهنده تکنولوژی پیشرفته و استفاده از بالاترین استاندارهای زیست محیطی است.
فتاح اظهارداشت: تکنولوژی خط سوم تولید این کارخانه در دنیا اول است و اگر مواد اولیه تامین شود فاز چهارم را نیز راه اندازی می‌کنیم.
وی ادامه داد: برای اجرای فاز سوم ۱۸ ماه پیش بینی شده بود که با اقدام جهادی فقط ۹ ماه طول کشید و در واقع کار جهادی، اقدام و عمل اینجا محقق شد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از تلاش بنیاد مستضعفان که قبل از دستور مقام معظم رهبری به قول خود عمل و فاز سوم را اجرا کرد، گفت: با این پیشرفت و جدیت این مجموعه تا چند وقت دیگر شاهد افتتاح فازچهارم این پروژه خواهیم بود.
سیداحمد آوایی افزود: برای حل مشکل مسکن نیز رئیس بنیاد مستضعفان قول مساعدت داد که امیدواریم به زودی محقق شود