کمک ۲۰ میلیاردی رئیس جمهور به آبادانی‌ها ۵۰ میلیارد تومان شد

خورنا: فرماندار ویژه آبادان گفت: با پیگیری‌های مسئولان، کمک ۲۰ میلیاردی رئیس جمهور به آبادان به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به آبادان که به‌منظور افتتاح فاز بنزین‌سازی پالایشگاه انجام شد، از وضعیت کنونی این شهر در زمینه‌های عمرانی و زیباسازی شهری گلایه‌مند بودند.

وی افزود: به همین منظور دستور پرداخت ۲۰ میلیارد تومان کمک‌های مالی برای اجرای طرح‌های عمرانی حوزه‌های شهری را به وزیر نفت داد.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: پس از پیگیری‌های مختلفی که از سوی مسئولان و به ویژه استاندار خوزستان برای افزایش این رقم با توجه به عمق نیاز شهری آبادان انجام گرفت.

ایلخاص‌زاده تصریح کرد: با موافقت معاون رئیس جمهور کمک ۲۰ میلیارد تومانی رئیس جمهور به آبادان به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در این راستا و با هماهنگی با استاندار خوزستان هشت آیتم به عنوان اولویت آبادان در نظر گرفته شد که از محل این اعتبارات باید نسبت به انجام آنها اقدام کرد.

فرماندار ویژه آبادان خاطرنشان‌کرد: دو آیتم از این موارد شامل سامان‌دهی ورودی‌های شهر از سمت خرمشهر و جاده ثامن‌الائمه و آماده‌سازی و تکمیل خدمات شهری و توسعه فضای سبز در مناطق امیرآباد، ۱۰۸، ۱۹۱ و ۱۱۸ هکتاری در حوزه راه و شهرسازی قرار دارند.

وی گفت: شش آیتم دیگر نیز که شامل توسعه فضای سبز شهری و احداث پارکینگ محلاتی در نقاط مختلف شهرستان، به‌‌سازی معابر شهری و سامان‌دهی پیاده‌روها، احداث تقاطع غیر هم‌سطح، بهسازی سیستم روشنایی شهر، ایجاد پل‌های عابر پیاده غیرمکانیزه  و بهسازی سیستم دفع آب‌های سطحی نیز در حوزه شهرداری قرار دارند.

فرماندار ویژه آبادان در ادامه گفت: البته این شش پروژه مانع امور جاری شهرداری نیست و شهرداری باید با برنامه‌ریزی مناسب وظایف خود در حوزه‌های عمران و خدمات‌رسانی را پیگیری کند.

ایلخاص‌زاده تصریح کرد: این شش آیتم به عنوان کمک‌ برای شهرداری در حوزه خدمات‌شهری در نظر گرفته شده که امیدواریم با تامین اعتبارات شاهد تحقق اجرای آنها باشیم.