جلسه شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خورنا به نقل از روابط عمومی و دبیرخانه مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، هشتاد و پنجمین جلسه شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه روز گذشته (سه شنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۰) با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر و مدیران عامل شرکت های منطقه، در رابطه با بررسی برنامه های حوزه مسئولیت های اجتماعی برای سال جاری برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این جلسه گفت: در سال های اخیر با هماهنگی و تعاملی که بین شرکت ها و مسئولین شهرستان شکل گرفت، فعالیت های بسیار خوبی در راستای توسعه شهرستان را شاهد بودیم که در کمتر جایی از کشور سابقه داشته است.

سید امید شهیدی نیا، افزود: صنعت پتروشیمی علی رغم مسائل فراوان و چالش های متعددی که به جهت شرایط خاص ناشی از تحریم با ان مواجه است، ولی کماکان علاقمند به نقش آفرینی در حوزه مسئولیت اجتماعی است؛ و آنرا بعنوان الویت خود همواره مد نظر قرار داده است.

ولی در عین حال انتظار داریم مراودات فی مابین، تقویت و نقش های مکمل با قوت بیشتری ایفا شود تا میزان اثربخشی اقدامات و رضایتمندی مردم و جامعه پیرامونی در حوزه مسئولیت اجتماعی افزایش یابد.
در ادامه این نشست، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ضمن اذعان به تأثیرگذاری صنعت بر ارز آوری و ضروری بودن توسعه صنعت برای کشور، توسعه شهری و مدنی را نیز مکمل و همراه جدایی ناپذیر توسعه صنعتی دانست و گفت: عدم توازن توسعه صنعتی و شهری می تواند ضمن ایجاد نارضایتی چالش های اجتماعی متعددی را به همراه داشته باشد.

حبیب آقاجری، افزود: صنعتی با عظمت پتروشیمی بایستی در راستای توسعه و ایجاد صنایع تکمیلی تلاش کند و بخشی از سود این صنعت در احداث صنایع پایین دست و ایجاد اشتغال مولد و کمک به توسعه شهری سرمایه گذاری گردد.

در ادامه این نشست تعدادی از مدیران عامل شرکت¬های پتروشیمی حاضر در جلسه به ارایه نقطه نظرات و دیدگاه ها و دغدغه های خود پیرامون موضوعات مسئولیت اجتماعی پرداخته و ابراز داشتند که تأثیرپذیری اقدامات صنعت درتوسعه شهری زمانی محقق می گردد که در کنار آن شاهد نقش آفرینی و همراهی سایر دستگاه های اجرایی شهرستان و استان باشیم. در صورت تحقق و هماهنگی مطلوب بین سایر دستگاه های اجرایی و صنعت، اجرای طرح ها و پروژهای زیربنایی و توسعه ای در شهرستان با شتاب بیشتری به پیش خواهد و منجر به کسب رضایت بیشتر خواهد شد.

در ادامه این نشست فریدون بندری فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، به ارایه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخت و ضمن تشکر از زحمات کارکنان و مدیران صنعت در پیشبرد اهداف و کمک به چرخه اقتصاد کشور در جبهه صنعت؛ همدلی و همراهی مدیران عامل شرکت منطقه را در پیشبرد و انجام امور بسیار مسئولانه دانست و یاداور شد که در این برهه حساس وظیفه همه ما، توجه به مسئولیت انقلابی و کمک به افراد جامعه پیرامونی است.

در ادامه این نشست رییس شورای راهبردی ضمن تأکید بر همراهی و همکاری صنعت در کمک به توسعه زیر ساخت های توسعه ای شهرستان، تأکید نمودند که صنعت همواره سعی نموده است موضوع مسئولیت اجتماعی و توجه به جامعه پیرامونی را از اولویت های خود قرار داده و در کنار ایجاد و توسعه زیر ساخت های شهری، در مواقع حوادث و شرایط اضطراری، نیز همراهی مؤثری را با سایر دستگاه های اجرایی داشته باشد و در این برهه حساس نیز، با توجه به شرایط خاص ناشی اپیدمی ویروس کرونا و با اهمیت توجه به سلامت عمومی افراد جامعه، اولویت ما در صنعت کمک به ارتقا سطح کیفی سلامت افراد و کمک رسانی به مراکز بهداشتی و درمانی و تهیه و تامین ملزومات و تجهیزات بیمارستانی و اقدامات حمایتی است که تاکنون نیز با کمک و همراهی مدیران عامل توانسته ایم منابع مالی بسیار مؤثری را در این زمینه اختصاص دهیم.
سید امید شهیدی نیا، در بخش پایانی سخنان خود در زمینه اقدامات و طرح های شورای راهبردی افزود؛ در چند سال اخیر با سیاستگذاری اتخاذ شده سعی بر آن شد با کاستن از هزینه های جاری، بخش عمده¬ای از منابع شورای راهبردی، مصروف به هزینه کرد در توسعه طرح ها و پروژه های زیربنایی و ماندگار برای شهرستان گردد.

در انتهای این نشست و با توجه به تعدد موضوعات مطروحه و به منظور بررسی، احصاء و اولویت بندی طرح های پیشنهادی شورای سیاستگذاری شهرستان در سال جاری، ( برنامه ها و اهداف سال ۱۴۰۰) مقرر گردید که کلیه موارد مطروحه در قالب دستور کاری واحد در جلسه ” کارگروه توسعه متوازن شهرستان بندر ماهشهر” مورد بررسی و پایش قرار گیرد و تصمیم گیری به عنوان مصوبه شورای راهبردی تلقی خواهد شد.

” کارگروه توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر” در بهمن ماه سال ۹۸‌ و در راستای ایجاد بستر مناسب در زمینه یکپارچه سازی اهداف و برنامه ها با اولویت بخشی به مناطق کم برخوردار و به منظور ایجاد توازن در توزیع منابع و ایجاد توسعه متوازن و پایدار در شهرستان تشکیل و آغاز به فعالیت نمود. این کارگروه با حضور فرماندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و متشکل از مدیرعامل و رییس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی، و مدیران عامل ۵ شرکت از پتروشیمی های منطقه می باشد.