اختصاص ۱۰ درصدی ارزش افزوده بودجه به شهرداری‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر

خورنا: وزیر کشور گفت: ۱۰ درصد از ارزش افزوده بودجه به شهرداری‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اختصاص می‌یابد تا فاصله آنها از کلانشهرها کمتر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مصطفی محمدنجار در حاشیه بهره‌برداری از ۱۴۰ پروژه عمرانی شهرداری استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اهواز اظهار کرد: کارهایی که در شهرداری‌ها انجام می‌شود مستقیم با خلق خدا در ارتباط است و در زمینه زیباسازی شهرها و روستاها باید کارهایی عملی در عرصه علمی صورت پذیرد.

*روان‌سازی و تسهیل در کارهای شهرداری‌ها

وی با بیان اینکه وزارت کشور در خدمت شهرداری‌ها و شوراهاست، افزود: باید در حوزه کاری شهرداری‌ها تلاش شود تا موانع از سر راه برداشته شود و روان سازی و تسهیل در کارها صورت گیرد.

نجار با بیان اینکه باید قوانین جدیدی وضع کرد، تا مشکلات حل شود، تصریح کرد: در زمینه‌هایی چون پسماند، حمل و نقل، فضای ورزشی و ایجاد فضای سبز در شهرداری‌ها باید الگو سازی صورت پذیرد تا همه شهرداری‌ها از این الگوها در پیش‌روی کار خود استفاده کنند.

*دایر کردن نمایشگاه‌ها به منظور الگوسازی

وی اضافه کرد: دایر کردن نمایشگاه‌های شهرداری یک کار ارزشمند است که شهرداری‌ها با ارائه دستاوردهای خود در نمایشگاه به دنبال نمادسازی و الگوسازی بوده و فضایی فراهم می‌شود تا از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند.

مقام عالی وزارت اضافه کرد: باید در بحث عمران و مسائل شهری به مدیریت توجه شود زیرا در سطح دنیا یک مدیریت کارا، روش‌ها را تغییر می‌دهد و فرصت‌های جدیدی را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه با تغییر سبک مدیریت خود می‌توانیم شاهد به وقوع پیوستن اتفاقات جدیدی در کشور باشیم، گفت: شهرداری‌ها باید به دنبال درآمد پایدار باشند.

*با ایجاد اتاق فکر در شهرداری‌ها، می‌توان به درآمد پایدار دست یافت

نجار ادامه داد: با ایجاد یک اتاق فکر در شهرداری‌ها و استفاده از روش‌های جدید مالی و استفاده از سیستم‌های مدرن جهانی می‌توانیم به درآمد پایدار در شهرداری‌ها دست پیدا کنیم.

وی با اشاره مزایای ایجاد فضای سبز شهرها بیان کرد: شهرداری‌ها باید با ایجاد فضای سبز، نشاط و جذابیت را برای مردم به ارمغان بیاورند و و به ایجاد فضای سبز برای بانوان توجه ویژه شود.

*رودخانه کارون، گنج پنهان خوزستان است

به گفته وزیر کشور، ایجاد فضای سبز در دراز مدت نتایجی مثبت دارد و باعث افزایش امید به زندگی می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: رودخانه کارون، گنج پنهان خوزستان است و با توجه به کارهای خوبی که در زمینه فضاسازی این رودخانه انجام شده باید توجه مضاعف‌تری به آن معطوف داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *