کارون چهارمین شهرستان پرجمعیت خوزستان است

خورنا: امام جمعه شهرستان کارون گفت: شهرستان کارون با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهارمین شهرستان پرجمعیت خوزستان است و می تواند یکی از شهرستان‌های فعال استان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین جاسم خضیراوی در جشن افتتاح شهرستان جدید کارون اظهار داشت: وقتی که نقشه قدیمی اهواز را نگاه می‌کنیم تنها دو منطقه ناصریه و کوت عبدالله را می‌بینیم و این نشانه قدمت این منطقه است.

وی اذعان داشت: در این منطقه سه طرح بزرگ نیشکر در دعبل خزاعی، فارابی و سلمان فارسی وجود دارد که ۵ هزار نفر به طور مستقیم و ۱۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در آنها اشتغال دارند .

وی با بیان اینکه در شهرستان کارون از لحاظ فرهنگی و اقتصادی زمینه مهیا است ادامه داد: طرح شیلات نمونه خاورمیانه، دانشگاه، حوزه علمیه واحد خواهران و برادران از قابلیت‌های این منطقه است.

امام جمعه شهرستان کارون خاطر نشان ساخت: محرومیت‌های بسیار جدی در این منطقه وجود دارد که باید تدابیرلازم برای رفع این محرومیت‌ها اندیشیده شود، سرمایه گذاری صورت گیرد و بخشودگی مخصوص مناطق محروم از طریق هیئت دولت اعلام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خضیراوی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی اولین اداره تاسیس شده در شهرستان کارون بود بیان داشت: از مسئولان کشوری و استانی تقاضا داریم هر چه سریع‌تر ادارات مربوطه در این شهرستان مستقر شوند و حمایت ویژه‌ای از آن صورت گیرد.