بخش چهارم کرونا بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر به بهره‌برداری رسید

رئیس بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر گفت: تداوم وضعیت قرمز و افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به کرونا در بندر ماهشهر سبب شد تا چهارمین بخش کرونا برای تزریق داروی رمدسیویر در بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر راه‌اندازی شود.

دکتر ناصر امیرپور شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در بندر ماهشهر بیان کرد: تداوم وضعیت قرمز و افزایش چشمگیر تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا، باعث تکمیل بخش‌های کرونایی این بیمارستان شد، لذا با هدف کاهش ازدحام بیماران در اورژانس تنفسی، رفاه حال بیماران، مدیریت بهینه‌ی تخت‌های بستری و ارایه خدمات درمانی مطلوب‌تر، بخش بستری موقت بیماران(کرونا ۴) با ظرفیت ۱۰ تخت تجهیز و راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: بخش چهارم کرونا برای بیمارانی در نظر گرفته شده که فقط نیاز به تزریق روزانه دارو از جمله رمدسیور دارند، ولی اندیکاسیون قطعی برای بستری ندارند.

رئیس بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر افزود: این بیماران با تشکیل پرونده‌ی بستری موقت، پذیرش می‌شوند و پس از دریافت داروی مورد نیاز، به طور موقت ترخیص می‌شوند و روز بعد مجدد برای دریافت دارو به بخش مراجعه می‌کنند.

امیرپور گفت: تاکنون حدود ۷۲ درصد از ظرفیت تخت‌های بستری این بیمارستان در قالب سه بخش بستری عادی، یک بخش بستری موقت و یک بخش بستری مراقبت ویژه (آی.سی.یو) در مجموع با ظرفیت ۹۲ تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تاکنون به بیش از هفت هزار و ۹۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا خدمات بهداشتی – درمانی ارایه داده است که از این تعداد ۲ هزار و ۱۴۴ نفر در بخش‌های کرونا بستری شده‌اند؛ بیش از ۶۰ درصد افراد بستری شده از بیماران غیر شرکتی بوده‌اند.

امیرپور، از مردم خواست تا شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از تردد غیرضروری در سطح شهر بپرهیزند تا از سرعت چرخه‌ی انتشار ویروس کاسته شود.

رئیس بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به کرونا، عادی‌انگاری از سوی مردم است که امیدواریم مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کادر درمان کمک کنند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • آقاجری علی دکتر امیرپور یک متخلف هست..ایشان هنوز جواییه نامه ها و شکایت های ما را نداد..ایشان مصوب قتل مادرم هست