۷ نکته برای اینکه به اهداف شغلی خود برسید

خورنا: شغل شما یکی از مهمترین دغدغه های زندگی شماست. اینکه شغل مناسبی داشته باشید و شاید از آن مهمتر برای خیلی ها، داشتن درآمد خوب و راضی کننده از این شغل مسئله ای است که برای دیروز، امروز یا فردا نیست و تا دنیا دنیاست، هست و باقی می ماند.

به گزارش بانکی دات آی آر، درست است که درآمد مناسب منتهای آرزوی خیلی هاست اما درآمد زیاد در گرو اهمیت دادن به اهدافی است که در حوزه شغل و کار برای خود مشخص کرده اید.

نکاتی که در این گزارش آمده به شما کمک می کند که ساده تر به اهداف شغلی خود برسید.

۱. سعی کنید با افراد بانفوذ ارتباط برقرار کنید

افراد بانفوذ در حیطه کاری خود را بشناسید و تلاش کنید با آنها ارتباط موثری برقرار کنید. برقراری ارتباط با چنین افرادی می تواند زمانبر باشد و به تلاش پیگیر شما نیاز دارد.

ممکن است نیاز باشد چندین بار پیغام و پسغام بفرستید تا فرد مورد نظر شاید یکی از آنها را پاسخ دهد. اما از آنجاییکه جوینده، یابنده است، پیگیری شما حتما به نتیجه خواهد رسید.

۲. شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید

شبکه ارتباطی به معنای کسانی است که شما با آنها در ارتباط هستید. گسترش تعداد و تنوع افرادی که با آنها ارتباط دارید ولو اینکه این ارتباط در حد یک سلام علیک باشد، می تواند روزی به درد شما بخورد.

از این خوشم نمی آید، با آن کاری ندارم و این دست حرف ها را کنار بگذارید. با افراد مختلف آهسته و پیوسته پیش روید.

۳. تا حد امکان در همایش ها، گردهمایی ها و برنامه هایی از این دست شرکت کنید

سعی کنید از تازه ترین و جدیدترین همایشها و مجمع هایی که در حوزه کارتان برگزار می شود، اطلاع حاصل کنید و هرکدام را که امکان شرکت دارید، از دست ندهید.

این همایش ها با اینکه وقت تلف کردن درشان زیاد اتفاق می افتد! اما باز هم همینکه دست کم یک نکته جدید یاد بگیرید یا با یک فرد جدید آشنا شوید، می تواند برایتان کافی باشد

۴. تصویری حرفه ای از خود ارائه دهید

تصویری که از شما در ذهن همصنف ها و اطرافیانتان می ماند می تواند نقش تعیین کننده ای در روند کاری و شغلیتان داشته باشد.

از تازه ترین ها اطلاع داشته باشید و سعی کنید در برابر هم قطاران خود چیزی کم نداشته باشید تا چهره شما به عنوان یک فرد حرفه ای در کار به چشم مخاطب بیاید.

۵. جلسات منظم و هدفدار برگزار کنید

لطفا یا جلسه و نشست برگزار نکنید یا اگر این کار را می کنید، اهدافی کاملا مشخص برایش تعریف کنید. متاسفانه این روزها تعداد جلسات در بسیاری از کسب و کارها سر به فلک می زند، اما نتیجه و آورده آن به صفر میل می کند!

اگر هدفدار و با برنامه ریزی قبلی جلسه و نشست برگزار نکنید، فقط وقت خود را تلف می کنید.

۶. اهداف شغلی خود را مرور کنید

هر از گاهی به اهداف شغلی خود سری بزنید و ببینید که به چه مقدار از آنها دست پیدا کرده اید.

چگونی دستیابی به اهداف محقق شده و چرایی دور ماندن از اهداف محقق نشده را بررسی کنید تا در ادامه راه تصویر بهتری از کار داشته باشید.

۷. کتابهای تخصصی مربوط به شغلتان را بخوانید

کتاب های تخصصی می توانند یاران بسیار مهربانی در زندگی کاری شما باشند و بدون هزینه های گزاف پاسخ بسیاری از سوالات شما را بدهند.

وقت بگذارید و مطالعه کنید، قطعا ضرر نمی کنید.

سارا گلچین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *