خطیرترین وظیفه ی شورای شهر انتخاب شهردار است /مردم قوی ترین پایگاه و صادق ترین تکیه گاه اعضای شورای شهرهستند

شورای شهر  انگشتان کاسبان انتخاباتی را که سهمی بیش از حق خود را از سفره ی رامهرمز برداشته اند، از گلوی شهر برداشته و مهره های چیدمان شده در شطرنج فرصت طلبان نباشند.

یادداشتی ازسیده طلعت تقوی راد مدرس دانشگاه

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی تشکیل و تاسیس نهاد شورای اسلامی شهر و روستا بوده است. جایی که از دل مردم و به انتخاب مردم ، نیروهایی برگزیده می شوند که برای حل مشکلات مختلف شهر از اجتماعی و فرهنگی گرفته تا عمرانی و… و با همفکری با یکدیگر، راه حلهایی مناسب ارائه داده و برنامه ریزی‌ کنند.

اعضای شورای شهر بی شک آگاه اند که منتخب مردم هستند و جایگاهی که کسب کرده و اختیاراتی که به ایشان تفویض شده به مراتب ارزشمندتر از کرسی های انتصابی است و نیز در برابر آن مسئول و موظف به پاسخگویی به شهروندان هستند.در مناصب انتخابی ، اعتبارمنصب ،ریشه در جامعه و «جوشش مردمی» دارد که علاوه بر ارزش و اهمیت مادی یک جایگاه معنوی بر پایه ی اعتماد عمومی است .بنابر این اعضای شورای شهر مدیون شخص یا گروه خاصی نیستند و تاکید می کنیم فقط پایش حقوق مردم و ادای دین به شهروندان وظیفه ی قطعی ایشان می باشد.در دوره های اخیر مردم ثابت کردند با هیچ شخصیت و جایگاه سیاسی که افکار و منافع عمومی را نادیده بگیرد تعارف نداشته و تکدوره ای شدن نمایندگی مجلس و نیز شورای شهر از دستاوردهای همین آگاهی نسبی است. توصیه می شود شورای شهر  انگشتان کاسبان انتخاباتی را که سهمی بیش از حق خود را از سفره ی رامهرمز برداشته اند، از گلوی شهر برداشته و مهره های چیدمان شده در شطرنج فرصت طلبان نباشند.

استقلال رای در صورتی حاصل خواهد شد که آنها جز به منافع شهر نیندیشند و استراتژی کلان آنها ، خدمت به مردم ،نه در حوزه شعار بلکه در حوزه اندیشه و تفکر و عمل به خوبی حس شود.مردم قوی ترین پایگاه و صادق ترین تکیه گاه و پشتیبان اعضای شورای شهرهستندمردم قوی ترین پایگاه و صادق ترین تکیه گاه و پشتیبان اعضای شورای شهرهستند ودر انتظاری کاملا بجا منتظر تغییرات اساسی در سطح عمرانی،فرهنگی اند.شورای محترم شهر توجه کنند قوت قلب و حمایتی که در لایه های مختلف مردم برایشان قابل وصول است با حمایت هیچ کدام از افراد یا گروه‌های سیاسی و دلالان پراکنده در سطح شهر ، حاصل نخواهد شد.

با توجه به نو تجربگی اعضای محترم شورای شهر و جوان بودن ایشان، توصیه می شود ضمن اخذ مشاوره از صاحبان تجربه و اندیشه و دلسوزان حقیقی ، تصمیم گیرنده نهایی خودشان باشند. با حذف تعارفات, «رودربایستی» با نزدیکان و بزرگان و افراد متفرقه را کنار گذاشته و ضمن گوش سپردن به اقوال مختلف، قول احسن را انتخاب کنند. «زیرا آنها خود میوه و ثمره یک قول احسن از سوی مردم هستند».

یکی از خطیرترین وظایف شورای شهر ،انتخاب درست و مناسب شهردار و نیز انتقال ارزش معنوی «انتخاب»به جایگاه شهردار می باشد. تا منتخب ایشان(شهردار)علاوه بر اینکه خود را پاسخگو به اعضای شورای شهر می داند ، همزمان موقعیت خود را مدیون مردمی بداند که با واسطه ایشان را انتخاب کرده اند. اگر این مهم به درستی انجام شود دو محصول و عایدی به قرار زیر خواهد داشت

۱- شهر تا چهار سال آینده از نعمت یک مدیر توانمند بهره خواهد برد.مردم راضی خواهند بود و مشکلات بصورت ریشه ای دنبال خواهد شد.

۲- شورای شهر دیگر حواشی معمول سال‌های اخیر را نخواهد داشت و در فضایی آرام، تصمیمات منطقی تری گرفته خواهد شد و اعضای شورای شهر در پایان دوره چهار ساله سربلند از آزمون بیرون خواهند آمد.

به امید آنکه چنین شود.