تعلل در انتخاب شهردار رامهرمز جایز نیست ، منافع اجتماعی بر منافع فردی اولویت داشته باشد 

شاید بتوان یکی از انتقادهای اساسی به شورای شهر گذشته رامهرمز را عدم شفافیت و ارتباط مناسب حتی در بستر فضای مجازی با شهروندان دانست.مردم از وکلای خود خواستار ارتباط مستمر و مطلع شدن از مصوبات شورای شهر را دارند.

یاداشتی از نادر عسکری

با روی کارآمدن شورای ششم شهر رامهرمز و انتخاب ۷ عضو جدید ،مردم بیش از همه منتظر نوعی دگر اندیشی فکری در انتخاب شهردار و پایه گذاری یک روند شفاف در اعلام تصمیمات شورای شهر هستند. شاید بتوان یکی از انتقادهای اساسی به شورای شهر گذشته رامهرمز را عدم شفافیت و ارتباط مناسب حتی در بستر فضای مجازی با شهروندان دانست.مردم از وکلای خود خواستار ارتباط مستمر و مطلع شدن از مصوبات شورای شهر را دارند.

مسأله شفافیت در تصمیمات شورای شهر آنقدر حیاتی و مهم است که ارتباط تنگاتنگی با زندگی و حقوق شهروندی آنان دارد که به عنوان مثال می توان به هیاهوی رفتن یا ماندن حسین صفری از شهرداری رامهرمز اشاره کرد که این فضا سازی ها و فشارهای وارد شده صرفا با یک نشست مطبوعاتی قابل مدیریت بود و اعضای شورای شهر می توانستند دلایل عدم انتخاب مجدد حسین صفری را تبیین و اعلام کنند . در این مدت بسیار از سوی اعضای شورای شهر شنیده‌ایم که فشارهای زیادی به ما وارد می کنند اما هیچگاه هم مشخص نگردید چه کسانی و با چه انگیزه ای قصد دخالت در انتخاب شهردار را دارند . آیا صحت دارد که نمایندگان یا شورای شهر ادوار در این امر دخالت می کند را نیز باید اعضای شورای شهر پاسخ دهند

انتقاد دیگری که به شورای کنونی شهر رامهرمز وارد است تا کنون چهارچوب ها و شاخص های انتخاب شهردار جدید همانند سایر شهرهای توسعه یافته که توسط رئیس شورای شهر اعلام می شود مشخص نگردید و این مسأله ضمن ایجاد حواشی، فشارهای بیشتری را به شورا توسط کاندیداهای تصدی مدیریت شهری وارد می کند و هر شخص یا جریانی از این خلأ در جهت معرفی گزینه مد نظر خود حتی به رغم نداشتن توانایی استفاده می کند

 

مسأله ی دیگری که ادامه ی آن جایز نیست تعلل در انتخاب شهردار است.به هر روی مدیریت شهری با سرپرست ممکن نیست و نوعی سردرگمی در بدنه ی شهرداری ایجاد می کند و امورات شهری و روند برنامه ریزی را دچار آسیب می کند. از دیگر مسایلی که تا کنون انتخاب شهردار را به عقب رانده است اختلافات موجود در شورای شهر است و قطع به یقین شهرداری می تواند موفق شود که با پشتوانه رای مستحکمی نیز انتخاب شود که از غیر این شود باید منتظر دوقطبی های خانمان سوزی باشیم که دودش فقط در چشمان شهروندان خواهد رفت.

شهروندان از شورای شهر انتظار دارند که منافع اجتماعی را بر منافع فردی اولویت دهند و در انتخاب شهردار بدون توجه به فشارهای لابی های قدرت و ثروت و دخالت انگیزه های قومی و جغرافیایی هر چه سریعتر سکان مدیریت شهری را به یک فرد دارای سوابق مدیریتی متناسب درخور نام کهن رامهرمز بدهند و عقب ماندگی های موجود که محصول صدها دلیل است که خود اعضای شورای شهر در پیش از انتخابات به خوبی اشاره می کردند جبران کنند.