رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان بندر ماهشهر:

واکسیناسیون دز دوم کرونا در بندر ماهشهر از فردا مجددا آغاز می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان از فردا مجددا بازگشایی شده و فقط دز دوم واکسن در این مراکز تزریق خواهد شد

دکتر محمد شنبدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در بندر ماهشهر بیان داشت: مدت‌هاست ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در شهرستان تکمیل شده و در عین حال تعداد بیماران بدحال در این شهرستان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: تناسب میان بیماران ورودی و خروجی از بیمارستان برقرار نیست و تعداد بیمارانی که نیاز به بستری شدن دارند، از تعداد بیماران ترخیصی بیشتر است و دائما مجبور به افزایش تعداد تخت‌ها هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر اضافه کرد: این موضوع فشار زیادی را به کادر درمان وارد کرده و تعدادی از همکاران ما مجددا به این ویروس مبتلا شده‌اند لذا از مردم تقاضا می کنم به مدت ۱۰ روز از منازل خود خارج نشوند تا این بیماری فروکش کند.

وی گفت: مطابق با آنالیزی که در بهداشت و درمان بندر ماهشهر انجام دادیم، بیشتر مبتلایان زنان خانه‌دار و بازنشستگان هستند.

شنبدی افزود: این موضوع نشان‌ می‌دهد که اعضای جوان خانواده که به بیرون‌ از منزل رفت‌وآمد دارند، باعث انتقال بیماری به مادران و پدران خود هستند.

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان بندر ماهشهر خواستار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در منازل شد و اظهار داشت: اگر بیماری در خانه حضور دارد، حتما باید قرنطینه شود و هوای خانه باید تهویه شود؛ همچنین اعضای خانواده باید از ماسک استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کودکان و نوجوانان علائم خفیف بیماری کرونا دارند، ممکن است ناقل باشند و سایر اعضای خانواده را مبتلا کنند؛ لذا حتما باید قرنطینه شوند.

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان بندر ماهشهر یادآور شد: تعداد مبتلایان بدحال در حاشیه‌ شهرها متاسفانه بیشتر از سایر نقاط است که برنامه داریم گروه‌های هدف ساکن در مناطق حاشیه‌نشین را با سرعت بیشتری واکسینه کنیم.

شنبدی تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان‌های بندر ماهشهر را ۲۳۷ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد ۵۰ نفر از این بیماران متاسفانه بدحال هستند و در شبانه‌روز گذشته پنج نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی در پایان متذکر شد: تنها راه نجات از این بیماری، واکسیناسیون است که تا ۹۹ درصد میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد