راه‌اندازی سومین بخش کرونای بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر

رئیس بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر گفت: سومین بخش کرونای بیمارستان به دلیل اعلام وضعیت قرمز در شهرستان بندر ماهشهر و افزایش ناگهانی تعداد مراجعه‌کنندگان، با ظرفیت ۲۲ تخت بستری و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال راه‌اندازی شد

دکتر ناصر امیرپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا بیان‌ داشت: همزمان با پیک پنجم کرونا و با توجه به افزایش ناگهانی تعداد مراجعه‌کنندگان مبتلا به کووید۱۹ و تکمیل ظرفیت بخش های کرونا، نیاز به افزایش تعداد بخش‌های تنفسی احساس می‌شد.

وی ادامه داد: بهداشت و درمان صنعت نفت بندرماهشهر با عنایت به رسالت خویش و در راستای افزایش پوشش خدمات سلامت به مردم، با حمایت پتروشیمی‌های منطقه و با صرف مبلغی بالغ بر ۱۲میلیارد ریال، اقدام به تجهیز و راه‌اندازی بخش سوم کرونا با ظرفیت ۲۲ تخت کرد.

رئیس بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر افزود: ظرفیت بیمارستان در حال حاضر برای خدمات به بیماران مبتلا به کرونا، ۷۶ تخت عادی و ۶ تخت ویژه است.

امیرپور اضافه کرد: مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت بندر ماهشهر از زمان شیوع کووید ۱۹ و آغاز پیک پنجم با تمام ظرفیت تخصصی و با تلاش خستگی ناپذیر کادر درمان، مشغول به خدمت‌رسانی به تمامی مراجعه‌کنندگان است.

وی گفت: کمیته بحران بیمارستان با حضور فعال اعضا و با رویکرد مشارکت جمعی در اخذ تصمیمات به موقع، در مسیر پیشبرد اهداف سلامت جمعیت تحت پوشش و مردم منطقه، نشست‌های متعددی را برگزار کرده است.

رئیس بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر تاکید کرد: بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر با وجود تگناهای موجود از جمله عدم وفای به عهد و عمل به موقع نسبت به انجام تعهدات از سوی بعضی مسوولان، از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون به بیش از هفت هزار و ۵۷۸ بیمار کرونایی خدمات بهداشتی درمانی ارایه داده است که از این تعداد، ۲ هزار و ۴۲ نفر در بخش های کرونا بستری شده‌اند و حدود ۶۲ درصد افراد بستری‌شده، از بیماران غیرشرکتی بوده‌اند.

وی خواستار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با توجه به وخامت اوضاع شد و افزود: مردم متاسفانه با عادی انگاری، شرایط را سخت می‌کنند که از آنها انتظار داریم ما را در کنترل پیک پنجم کرونا در بندر ماهشهر یاری کنند