مسائل حقوقی تاراج سایت عقیم سازی سگهای اهواز

احمد توکلیان- در خبرها آمده بود که کلیه تجهیزات سایت عقیم سازی سگهای ولگرد متعلق به شهرداری اهواز به سرقت رفته و فقط فنداسیونها باقی مانده است !!!

یکی از ارکان شهرداری اهواز اداره کل حراست و امور محرمانه میباشد. اداره کلی عریض و طویل با اختیارات فرآوان و بودجه مصوب قانونی قابل توجه که در جای جای شهرداری اهواز و مجموعه های وابسته اعم از معاونت ها، مناطق، سازمانها، ادارات کل مستقل، ادارات کل زیر مجموعه معاونت ها و سایر قسمت ها دارای نمایندگی هایی است که هر کدام متشکل از چند نفر افرادی که علی القاعده میبایست درستکار، صادق، خدا ترس، عادل، دقیق، ریزبین، حساس به موضوعات امنیتی و غیره باشند وجود دارد.
(الحق والانصاف اکثریت شان دارای چنین خصوصیاتی هستند)
وظیفه ای که در قانون برای این اداره کل پیش بینی شده صیانت از اسناد، پرسنل و اموال شهرداری است. اما متاسفانه شاهد آن هستیم که کلیه اموال، ملزومات و تجهیزات متعلق به سایت عقیم سازی سگهای ولگرد به تاراج رفته است.
با عنایت به اینکه قانونگذار محترم در ماده ۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ مقرر نموده :
«هر رفتاری اعم از فعل و یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات پیش بینی شده باشد، جرم است»
و همچنین در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ تضییع بیت المال را جرم دانسته و مسبب آنرا مستوجب مجازات و جبران خسارات وارده، بنظر اینجانب بعنوان دانش آموخته حقوق، نظربه ترک فعل اداره کل حراست و امور محرمانه شهرداری اهواز (از باب عدم صیانت و حفاظت از اموال شهرداری در موضوع مورد نظر) و باعنایت به مواد قانونی فوق الذکر، یکی از اصلی ترین افرادی که در موضوع سایت عقیم سازی دارای مسئولیت کیفری دانسته و میبایست نزد مراجع ذیصلاح پاسخگو باشد را شخص مدیرکل حراست و امور محرمانه شهرداری اهواز میدانم.
امید است دستگاههای قضایی و نظارتی همانند همیشه با ورود بموقع و با صلابت خود ضمن مانع شدن از به تاراج رفتن اموال عمومی، مانع از تکرار این قبیل موضوعات گردند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *