آذری: حاضر نیستم پایم را در آن باشگاه بگذارم!

به گزارش خبرگزاری خورنا،اشک‌های سعید آذری پس از بازی فینال جام حذفی، یکی از قاب‌های ویژه نقش جهان در جریان پیروزی فولاد بر استقلال بود. اشک هایی که آذری آن را متاثر از شور و شعف قهرمانی در جام حذفی می‌داند.

اما شاید اصلی ترین موضوع درباره این مدیر شاغل در فوتبال ایران، شایعاتی است که پیرامون جدایی او از صندلی مدیرعاملی فولاد و حضور در تیمی جدید است؛ استقلال یا ذوب آهن؟ اما آذری نظر دیگری دارد و درباره این مسائل به صورت مفصل توضیح می‌دهد.

او روز گذشته استقلال را «تیم مظلوم» خوانده بود که تنها برادران مجیدی و عمو نصی را همراه خود داشت و همین صحبت ها سبب شده بود تا شایعاتی پیرامون آینده آذری و استقلال شکل بگیرد.

* گریه من یک حالت طبیعی بود

او در ابتدا به گریه اش پرداخت و گفت: این اشک شوق متاثر از پیروزی همیشه با من بوده و در ذوب اهن هم بارها برای من رخ داده بود و ناخودآگاه است. شما بعد از ۴۰ سال حضور در ورزش، چه وقتی شاد هستی و چه وقتی شکست بخوری، این اشک با شما همراه است. علت خاصی نداشت و خداراشکر که به خاطر شور و شعف و شادی بود.

* این ها فقط شایعه هستند

مدیرعامل فولاد درباره شایعات جدایی اش از این باشگاه عنوان کرد: قبل از مسابقه یک سری شایعات بود و بعد هم یک سری شایعات دیگر افتاد که هیچ کدام صحت ندارد. مجموعه فولاد و مدیران کلان کارخانه سعی بر ثبات دارد. مجموعه بزرگ فولاد خوزستان و مدیریت کلان کارخانه سعی بر حفظ ثبات دارد و شایعات درباره اینکه میمانیم یا خیر، در حد شایعه است و اتفاق خاصی نیفتاده. عزیزان در فولاد خوزستان به ویژه مهندس ابراهیمی و اعضای هیئت مدیره کارخانه و باشگاه، مصر به حفظ ثبات هستند و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

* این حرفها همیشه درباره من و استقلال وجود داشته

آذری درباره احتمال حضورش در استقلال گفت: فکر کنم درباره استقلالی که دیروز صحبت کردم، من همیشه به رقبایم احترام گذاشتم و این احترام متاثر از فلسفه ای است که در ورزش وزنه برداری به من یاد دادند که به پیشکسوت خودم و رقبایم احترام بگذارم. همیشه این شایعه حول و حوش من بوده، من به عنوان یک کنشگر اجتماعی و نه تنها مدیر باشگاه، باید بعد از بازی به رقیب باشگاه خسته نباشید بگویم. صحبت حول و حوش من هست که هر وقت می‌خواهم درباره موضوعی صحبت کنم، یعنی قصد دارم از آن نمد کلاهی برای خودم ببافم. نه اینطور نیست و من اگر بخواهم در فوتبال ایران مدیریت کنم، انتخاب اول و آخرم فعلا فولاد خوزستان است.

* استقلالی ها همیشه به من محبت داشتند

وی افزود: باتوجه به نگرشی که درباره استقلال هست، دیروز دلم برای این بچه ها سوخت. استقلال را هرگز اینطوری ندیده بودم که انقدر تنها باشد. اگر صحبتی کردم به این خاطر است و بازهم قید می‌کنم که این شایعات همیشه حول و حوش من بوده و من اگر می‌خواستم به استقلال بروم شرایطش دو سال پیش مهیا بود. اما شرایطی که در استقلال وجود دارد مدنظر من نیست. به عنوان یک مدیر سیستماتیک شرایط آنجا فرق می‌کند. این که بخواهم قولی بدهم یا خودم را شیرین کنم که بروم استقلال، اصلا اینطور نیست. هواداران استقلال همیشه به من محبت داشتند و بقیه باشگاه ها هم همینطور. اگر دیدید اظهار نظر کنم فقط خواستم از رقیب محترم دلجویی کنم.

* حاضر نیستم پایم را آنجا بگذارم

او در مورد احتمال حضورش به همراه نکونام در تیمی صنعتی توضیح داد: مدیران عالی رتبه فولاد در این باره تصمیم نهایی را گرفتند که حفظ ثبات است و فکر نکنم اگر قرار به کار با جواد [نکونام] باشد جفتمان در بهترین مجموعه که همان فولاد خوزستان است، خواهیم ماند و با قدرت کار را ادامه می‌دهیم و اگر نیست کار نکنیم هم شایعه است. حضورم در مجموعه صنعتی غیر فولاد شایعه است و تا زمانی که یک عده آدم آنجا باشند من اصلا حال نیستم پایم را دم در آن باشگاه بگذارم. آنها آدم هایی بودند که در آن سستم وقتی من مدیرشان بودم، من را دوست و مدیر خودشان را بدانند، من را رقیب می‌دانستند. خودشان را هم طراز من قرار دادند و این اتفاقات هم افتاد. در مجموعه ای که به خود من به چشم رقیب نگاه می‌کنند، اصلا دوست ندارم حضور پیدا کنم. امیدوارم دولت جدید کارهایی کند و کسانی که خصایص رهبری ندارد را در شرکت های بزرگ نگذارد.

* شاید خدا این را می‌خواست

سعید آذری در مورد قهرمانی در اصفهان، گفت: خواست خدا بود که در شهر مادری ام قهرمان شوم. من تقریبا بعد از بازی سپاهان که فوق العاده سخت بود و سپاهان را بردیم در اهواز و متعاقب آن با قرعه خوب مقابل ملوان قرار گرفتیم، پس ذهنم این بود که شاید خدا می‌خواهد من در شهر مادری و زادگاهم قهرمان شوم و حلاوت قهرمانی برایم شیرین شود.

* خوزستان معدن درآمدی ماست

این مدیرعامل باسابقه در پایان صحبت هایش گفت: با یک روز تاخیر لازم می‌دانم روز خبرنگار را خدمت همه شما تبریک بگویم، عزیزانی که مظلومانه کار می‌کنند، قلم می‌زنند، خبر می‌نویسند، سایت ها را رهبری می‌کنند و عکس می‌گیرند، روزشان را تبریک می‌گویم. این جام را هم تبریک می‌گوییم به مردم مظلوم خوزستان که دیشب شب خوبی برایشان رقم خورد. یک شب به یاد ماندنی در اوج فشارها، چند ساعت شاد شدند. این برای ما ارزشمند است و امیدوارم مردم شایسته خوزستان و فوتبال خوزستان، به حق واقعی خودشان برسند. خوزستان برای ما معدن مسائل درآمدی در سطح کشور است و مالامال از عشق و شرافت است و امیدوارم خوزستان به حقوق واقعی اش در تمام زمینه ها برسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *