رئیس شورای شهر اهواز:

۲۵۰ نقطه اهواز بالازدگی فاضلاب دارد

رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ نقطه اهواز دارای بالازدگی فاضلاب است و با شروع فصل بارندگی‌ها این مشکل نیز یشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سیاوش محمودی عصر امروز سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در نشست قرارگاه شناسایی و رفع مشکلات آب آشامیدنی، دفع فاضلاب و آبهای سطحی خوزستان گفت: دولت ۳۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکل آبهای سطحی اهواز تخصیص داده است ولی این اعتبار به جای اینکه در اختیار شهرداری قرار بگیرد به سمت شرکت آب و فاضلاب رفته است که متاسفانه هرچه تلاش هم می‌کنیم نمی‌توانیم آن را برگردانیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ نقطه از اهواز دارای بالازدگی فاضلاب است و با شروع فصل بارندگی‌ در فصل پاییز این بالازدگی‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

رئیس شورای شهر اهواز یادآوری کرد: اهواز به هیچ عنوان تحمل یک بحران جدید را ندارد و اگر در فصل بارندگی‌ها باردیگر آب و فاضلاب وارد خانه‌های مردم شود ما مسئولین باید از خجالت بمیریم.

محمودی در ادامه بر لایروبی کانالهای فاضلاب شهر اهواز تا پیش از فصل بارندگی‌ها تاکید کرد و گفت: حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد از مشکلات کنونی فاضلاب اهواز با انجام این کار حل خواهد شد.

وی افزود: البته این لایروبی‌ها نباید تنها محدود به باز کردن منهول‌ها باشد بلکه مسیرهای مسدود شده فاضلاب نیز باید بازگشایی شوند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: مشکل ایستگاههای پمپاژ فاضلاب اهواز باید تا قبل از بارندگی‌ با تعویض و تعمیر پمپها و افزایش ایستگاهها توسط شهرداری، آبفا و سایر دستگاهها معین حل شود.

محمودی ادامه داد: همچنین نقاط بحرانی فاضلاب به خصوص در مناطق گلدشت، گلبهار و حاشیه‌های شهر نیز باید به صورت ضربتی برطرف شوند و گرنه این مشکل باعث گسترش نارضایتی در بین مردم خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: دو منطقه شش و هشت شهرداری اهواز دارای مشکلات جدی در زمینه دفع فاضلاب است که باید در این نقاط نیز یکسری راهکارهای ضربتی اعمال شود.