نوشادی، پایانی پر از هیچ

در دومین جلسه ششمین دوره از شورای اسلامی شهر اهواز علیرضا عالیپور از مدیران باسابقه و خوشنام شهرداری با ۱۳ رای و جلب نظر تمامی اعضاء، به عنوان سرپرست جدید شهرداری کلانشهر اهواز انتخاب شد.

عالیپور قریب به یک دهه به عنوان نخسین شخص اجرایی در اهواز فعالیت خدماتی داشته است و در پیش از انتخاب نیز به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی فعالیت کرده است.

با روی کار آمدن شورای جدید و انتصاب منتخبان به نیروهای انقلابی، رای تام و تمام به عالیپور دور از ذهن نبود زیرا که در کنار توان بالای اجرایی عالیپور، با وجود تبلیغات فراوان نوشادی آنگونه که انتظار می رفت عملکرد محسوسی از خود بر جای نگذاشت و اینک عالیپور در شرایط سخت شهرداری اهواز مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته است.

بر اساس آمار و اطلاعات موجود در دوران مدیریت نوشادی نه تنها پروژه های کلید خورده شهردار پیش از وی متوقف یا کند شدند؛ بلکه شهر اهواز به لحاظ نگهداشت پسرفت ملموسی را شاهد بود. بسیاری از ناظران معتقدند نوشادی پیش از یک مدیر، شخصی سیاسی است که توان اداره مجموعه عریض و طویل با خدمات گسترده مانند شهرداری اهواز را ندارد و صرفا تجربه وی محدود به امور غیراجرایی و پشت میز نشینی است.

حالا پس از گذشت ماه ها، عملکرد نمایشی وی بیش از پیش نمایان شده و برگزاری جلسات متعدد و مکرر و حضور در جلسات غیرضرروی در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، نمادینی در کنار بی توجهی مفرط به خدمات شهر اهواز لطماتی را به توسعه کُند این شهر وارد ساخت.

عده ای معتقدند که نوشادی در دوران مدیریتش حتی نتوانست یکی از معابر اصلی شهر را اسفالت کند و در کنار خدمات ضعیف، بنابر مطالب منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی خود شهرداری فضای سبز در بخش های از شهر از بین رفت.

در کنار ضعف مشهود نوشادی در اداره شهرداری، روحیات محافظه کارانه وی در برخورد با تهدیدها و فرصت ها در موارد زیادی مورد انتقاد شدید فعالان سیاسی قرار گرفت که در کنار انتصابات سیاسی و غیرکارشناسی و به کار گماردن برخی از افراد بی تجربه در راس مناطق و سارمان ها، از جمله می توان به انتصاب شاعری به عنوان مشاور وی اشاره داشت. انتصابی که شاعری، شهردار اسبق اهواز نیز نسبت به آن واکنش جالبی نشان داد و پس از انتشار گسترده این خبر نسبت به آن ابراز بی اطلاعی کرد.

نمایش های تهی نوشادی تا واپسین دقایق از خداحافظی از شهرداری اهواز ادامه داشت و در آئین معارفه سرپرست جدید شهرداری اهواز، از دهها خدمت جدید و دستاورد در شهر سخن گفت. حجم این دستاوردها به قدری فراوان بود که با سالها تلاش نیز نمی شد مجموعه ای از آنها را گردآوری کرد. دستاوردهایی که صرفا در سخنرانی وی وجود داشتند و در عمل هیچ رخداد ملموسی برای شهروندان در آنها دیده نشد.

نوشادی در آخرین سخنان خود در آئین معارفه سرپرست جدید اظهار کرد که تمایل برای ادامه حضور وی در این سمت از سوی اعضاء شورای شهر وجود داشت ولی وی تمایلی به ادامه کار نداشت! در صورتی که رئیس جدید این شورا در نخستین نطق خود به عدم علاقه شورا برای ادامه فعالیت وی صحه گزارده بود.

نوشادی مدیری که تاکید زیادی بر بهبود ساختار سایت دفن زباله صفیره داشت و بارها از عملکردش در قبال بهبود سایت صفیره دفاع کرده بود نه تنها عملکرد مشهودی برجای نگذاشت بلکه در واپسین روزهای تصدیگری ناموفقش در شهرداری اهواز، بخش عقیم سازی سگ های ولگرد صفیره از جاکنده! و به سرقت رفت. مساله ای که برخی از رسانه ها آنرا به عدم تمایل شورای ششم به ادامه کار وی مرتبط دانستند.

اکنون با حضور مدیری مقتدر مانند علیرضا عالیپور به عنوان سرپرست شهرداری که در همان بدو شروع به کار با تمام مدیران و مسئولان کم کار اتمام حجت نمود شهر اهواز در کنار شورای همدل می تواند به آینده امیدوار باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *