صدور حکم تخلیه برای کارخانه تولیدی در بندرماهشهر/ بی توجهی به مصوبه شورای عالی امنیت ملی و ستاد مبارزه با کرونا کشور

با وجود مصوبه شورای عالی امنیت ملی و ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور مبنی بر تمدید خودکار قرارداد اجاره بها املاک، شورای حل اختلاف بندرماهشهر حکم تخلیه یکی از کارخانه های تولیدی شهرک صنعتی بندرماهشهر را صادر کرد.

به گزارش خورنا، در حالی که حجت‌الاسلام هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور در تاریخ دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ به استناد مصوبه شورای عالی امنیت ملی و ستاد مبارزه با کرونا کشور از منع صدور حکم تخلیه توسط شوراهای حل اختلاف کشور خبر داده بود، شورای حل اختلاف بندرماهشهر حکم تخلیه کارخانه بسته بندی دستمال کاغذی که واقع در شهرک صنعتی این شهر است را صادر کرد.

 

صدور این حکم علاوه بر اینکه خلاف مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و شورای عالی امنیت ملی کشور است، موجب بیکار شدن ۲۵ کارگر به طور مستقیم و ۱۵ کارگر به صورت غیر مستقیم خواهد شد، که با در نظر گرفتن اینکه هر یک از این کارگرها سرپرست یک خانوار است شاهد بروز مشکلات مالی و معیشتی برای بیش از ۱۲۰ نفر در شرایط شیوع کرونا دلتا در کشور خواهیم بود.

 

انتظار می‌رود که فرماندار شهرستان بندرماهشهر به عنوان رییس شورای تامین شهرستان و با استناد به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و شورای عالی امنیت ملی کشور هر چه سریعتر مانع تخلیه این کارخانه تولیدی و بروز مشکلات کارگری پس از آن شود.