بندرماهشهر وارد پیک پنجم کرونا شد/ گونه غالب کرونا در این شهرستان دلتا است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر گفت: سوش غالب کرونا در این شهرستان از نوع دلتا است که سبب افزایش تعداد مبتلایان شده است.

دکتر محمد شنبدی در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا بیان داشت: شهرستان بندر ماهشهر از هفته‌ گذشته وارد پیک پنجم کرونا شد و تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به این ویروس افزایش یافت. 

وی ادامه داد: تعداد ۱۲۰ بیمار در سه بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، امام موسی کاظم(ع) و صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر بستری هستند و تعداد تخت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونا در شهرستان تکمیل شده است. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر اضافه کرد: افزایش تعداد بیماران کرونایی باعث کاهش خدمات درمانی به سایر بیماران خواهد شد. 

شنبدی با اشاره به وخامت اوضاع از مردم خواست شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: نگران این موضوع هستیم که تعداد تخت‌های بیمارستانی شهرستان جوابگوی بیماران نباشد.

وی گفت: از مردم درخواست می کنیم شرایط را جدی بگیرند و از عادی‌انگاری بپرهیزند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: گونه‌ دلتا که در سراسر دنیا شیوع پیدا کرده، بسیار خطرناک است و امیدواریم با تلاش همکارانم ،کمک مردم و مسئولین، به سلامت از این پیک عبور کنیم. 

شنبدی تصریح کرد: سوش دلتا نسبت به سایر سوش‌های کرونا، سرعت انتشار بیشتری دارد و متاسفانه بیماری در خانواده‌ها در حال انتشار است. 

وی متذکر شد: اگر یک نفر از اعضای خانواده به این بیماری مبتلا شود، باید تمام خانواده به طور کامل قرنطینه شوند و نباید هیچ ارتباطی با دیگران داشته باشند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر تاکید کرد: ادارات ، مراکز صنعتی و کارگری با توجه به وضعیت قرمز شهرستان بایستی با ۵۰درصد کارکنان فعال باشند ضمن اینکه نظارت ویژه ای بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بعمل آورند.

وی گفت: به مردم توصیه می‌کنیم از مراجعه غیرضروری به بیمارستان‌ها بپرهیزند و فقط برای امور اورژانسی به بیمارستان‌ها مراجعه کنند. 

شنبدی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک اظهار داشت: افرادی که در برابر این ویروس واکسینه شده‌اند نیز حتما باید از ماسک استفاده کنند. 

دبیر ستاد کرونای شهرستان بندرماهشهر افزود: ‌اگر روند افزایشی ابتلای بیماران به کرونا در شهرستان ادامه داشته باشد، مجبور می‌شویم یکی از بیمارستان‌های شهرستان را فقط به این بیماران اختصاص دهیم. 

وی از تغییر مکان مرکز ۱۶ ساعته تست پی.سی.آر در بندر ماهشهر خبر داد و گفت: این مرکز به جهت بهبود خدمات به مراجعه‌کنندگان، از کنار فرمانداری به محل بیمارستان شهدای‌ سابق در ناحیه‌ صنعتی منتقل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر در پایان گفت: به هر حال امکانات ما و توان همکارانمان نامحدود نیست و می طلبد همگان شرایط ویژه کنونی را درک نماییم تا باهمکاری هم این پیک خطرناک را به سلامت پشت سر بگذاریم.