استاندار خوزستان:

کشت پاییزه خوزستان براساس ذخیره آبی سدها انجام می‌شود

استاندار خوزستان با بیان اینکه کشت پاییزه استان با همکاری کشاورزان انجام ‌می‌شود اظهار کرد: در این طرح کشاورزان استان با همکاری اتحادیه ها و صنوف مختلف کشاورزی و نیز کمک دولت قرار است که نوع کشت، نوع آبیاری و میزان مصرف آب برای کشت پاییزه را براساس آب پشت سدها تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی دشتکی ظهر امروز چهارشنبه ششم مردادماه ۱۴۰۰ در مراسم آغاز پرداخت باقیمانده خسارات کشاورزان از سیل ۹۸ و خسارات دامداران در خشکسالی اخیر گفت: وضعیت کنونی خوزستان ناشی از انباشت مشکلات طی چندین سال اخیر است و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که چنین استان زرخیری دارای این حجم بالا از گرفتاری های مختلف باشد.

وی بیان کرد: مسئولین وظیفه دارند با برنامه‌ریزی های مناسب از شرایط ترسالی‌ها به نحو احسن استفاده کنند و در وضعیت خشکسالی‌ها نیز خسارات را به حداقل برسانند.

استاندار خوزستان از پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان از باقیمانده خسارات سیل ۹۸ به ۲۸ هزار کشاورز استان خبر داد و افزود: البته در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور ۵۱ میلیارد تومان دیگر از این خسارات نیز مورد موافقت قرار گرفته که در حال پیگیری برای پرداخت است.

سلیمانی ادامه داد: همچنین امروز بیش از ۷۰۰ میلیون تومان خسارت خشکسالی نیز به ۱۰ دامدار استان پرداخت شد و مابقی دامداران هم پس از تشکیل پرونده و تایید مستندات آنها خسارت خود را دریافت می‌کنند.

وی ضمن اشاره به کاهش ۱۰ میلیارد متر مکعبی ذخیره آب پشت سدهای استان گفت: ذخیره آبی سدهای خوزستان در سال گذشته ۲۳ میلیارد متر مکعب بود که امسال در اثر خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها در مناطق بالادست این مقدار به ۱۳ میلیارد متر مکعب رسیده است.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه کشت پاییزه استان با همکاری کشاورزان انجام ‌می‌شود اظهار کرد: در این طرح قرار است که کشاورزان استان با همکاری اتحادیه ها و صنوف مختلف کشاورزی و نیز کمک دولت نوع کشت، نوع آبیاری و میزان مصرف آب را در فصل پاییز براساس آب پشت سدها تنظیم کنند.