سید احمد آوایی نماینده دزفول :

انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه های خوزستان کاری خائنانه و ضد تدبیر است

، سید احمد آوایی عصر امروز شنبه در نشست هم اندیشی اعضای شورای تأمین شهرستان دزفول با سران و طوایف بختیاری کوی آیت الله مدرس و آیت الله طالقانی که در محل سالن جلسات سپاه ناحیه دزفول برگزار شد، اظهار کرد: همواره اعلام کرده‌ام که انتقال آب از سرچشمه‌ها کاری خائنانه و غیر کارشناسی است که با تدبیر منافات دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با وزیر نیرو و سازمان محیط زیست افزود: سازمان محیط زیست نیز حق را به ما داد و اعلام کرد که از نظر کارشناسی مخالف انتقال آب و معتقد هستند که انتقال آب صرفاً باید در حد مصارف آب شرب باشد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما با انتقال بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب برای مصارف آشامیدنی مشکل و اعتراضی نداریم چرا که به فکر آب شرب سایر هموطنان نیز هستیم اما انتقال آب کشاورزی و صنعت باعث نابودی خوزستان می‌شود و ما با جدیت مخالف آن هستیم.

آوایی یادآور شد: سال گذشته نیز اعلام کردم که در چند ماه پاییز و زمستان آب را بیخود رها کردند چرا که تدبیر درستی نداشتند؛ بنابراین در تمام دنیا وقتی قرار است که چنین اقدامی صورت بگیرد باید کار کارشناسی صورت می‌گیرد و بارش‌های ۱۰۰ سال یا ۶۰ سال اخیر را بررسی می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم راه‌اندازی سد بختیاری گفت: قرار بود که از سال ۷۱ این سد راه‌اندازی شود اما این امر مهم محقق نشد که در این زمینه وزارت نیرو کوتاهی کرده است.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر سد بختیاری راه‌اندازی می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت با سیل و خشک‌سالی مواجه نمی‌شدیم چرا که حجم آبی که این سد می‌تواند ذخیره کند، باعث می‌شد تا ۵۰ سال هیچ مشکل و کمبودی در زمینه آب شرب و آب مصرفی کشاورزی و صنعت وجود نداشته باشد؛ ضمن اینکه این موضوع را با جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور که به خوزستان سفر کرده است، مطرح کرده‌ام.

آوایی با بیان اینکه باید از نظام دفاع کرد نه از مدیران تصریح کرد: تمام وقت بنده در این ماه‌ها و حتی سال‌های اخیر صرف اطلاع‌رسانی در این زمینه شده است؛ بنده نیز یقه مدیران زیادی را گرفته‌ام اما اعلام نکرده‌ام چرا که دفاع از حقوق مردم وظیفه ذاتی یک نماینده است.

وی بیان کرد: من نماینده یک قوم و یک زبان نیستم بلکه نماینده تمام مردم ایران هستم و به جرئت می گویم تاکنون هیچ رأی و امضای شخصی در مجلس نداشته‌ام و در چنین مواقعی صرفاً به منافع مردم توجه کرده‌ام چرا که کار بدون اخلاص همچون کالای غیراستاندارد است و جواب نمی‌دهد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *