سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس در آبادان

خورنا: دبیر سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس خوزستان از برگزاری سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس خوزستان با نام «باب‌الفتح» خبر داد و گفت: این جشنواره ۱۷ اسفندماه در تالار مهر آبادان برگزارمی‌شود.

عبدالصاحب رومزی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس خوزستان با عنوان «باب‌‌الفتح» پنجشنبه، ۱۷ اسفندماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۳۲۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس ارسال شده است که اکنون در مرحله ارزیابی و داوری قرار دارند.

*ارتباط معنوی شهدا با امام رضا(ع)

رومزی‌پور با بیان اینکه محور اصلی خاطرات ارسالی، عملیات ثامن‌الائمه(ع) و شکست حصر آبادان است، خاطرنشان کرد: ارتباط معنوی شهدا با امام رضا(ع) بخش‌های ویژه سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس خوزستان است.

این نویسنده خوزستانی تصریح کرد: بخش‌های عمومی این جشنواره شامل اعزام به جبهه، خاطرات شیرین و شنیدنی، تشییع پیکر مطهر شهدا و شهدای گمنام، ارسال کمک‌های مردمی، لحظه‌های نبرد، شهادت همرزمان، خاطرات والدین، همسران و فرزندان شهدا، زندگی در جبهه، عزاداری و سوگواری ائمه اطهار در دفاع مقدس، ورزش، سرگرمی‌ها و شوخی های رزمندگان در جبههای نبرد حق علیه باطل، خاطرات شهدا، جانبازان، آزادگان، فرماندهان، امدادگران، پرستاران و پزشکان است.

*خاطرات نسل سوم و چهارم انقلاب

به گفته نویسنده کتاب نخل‌های صبور، سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس خوزستان «باب‌الفتح» به ‌همت اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و با مشارکت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و شهرداری آبادان برگزار خواهد شد.

وی، خاطرات نسل سوم و چهارم انقلاب از شهدا را یکی از جلوه‌های ویژه این جشنواره بیان کرد و گفت: نسل جدید با اینکه دفاع مقدس را لمس نکرده‌اند، اما ارتباط خوبی با شهدای والامقام دارند.