دفاع مقدس قطعه‌ای ماندگار از شرف ایران است

خورنا: حبیب‌الله رمضانی در یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان که در محل سینما نفت این شهر برگزار شد با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت جانگداز امام ششم، بنیانگذار فقه شیعه اظهار داشت: یاد شهدا تداوم‌بخش انقلاب است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: امروز ارزش نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، برای بزرگداشت آنها باید نامشان همیشه در فضای جامعه زنده باشد زیرا زنده نگه داشتن نام آنها تداوم‌‌بخش راهشان است.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان تصریح کرد: شهدا مسیر و راه را برای انتخاب درست و به حق نسل‌های بعد آسان و سهل کردند.
وی با اشاره به واقعه جانگداز شهدای آموزش پرورش آبادان خاطرنشان کرد: رئیس آموزش و پرورش آبادان در سال ۵۹ “شهید صمد صالحی” ابلاغیه و حکم خود را از “شهید رجایی” وزیر آموزش و پرورش آن زمان اخذ کرده بود.
رمضانی با اشاره به اینکه شهدای فرهنگی دوم مهر آبادان برکات خداوندی هستند، گفت: مقام شامخ و گرانقدر شهدای فرهنگی دوم مهرماه آبادان و خانواده‌های آنان را باید بیش از این تکریم شود.
وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش آبادان در دوم مهرماه سال ۵۹ ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح بر اثر حمله هواپیماهای عراقی بمباران شد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان یادآور شد: در این بمباران هوایی، ۲۳ نفر از معلمان و کارکنان این اداره زیر آوار جان باختند و به شهادت رسیدند.
به گفته وی این حادثه تلخ و ناگوار سبب شد تا مردم صبور و مقاوم آبادان، دوم مهر ماه را به عنوان روز شهدای فرهنگی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام در اذهان خود به‌خاطر بسپارند.
رمضانی هشت سال دفاع مقدس را قطعه‌ای ماندگار از عزت، شرف، اقتدار و عظمت ملت بزرگ ایران دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بود که در طی ۲۰۰ سال اخیر متجاوزان نتوانستند قطعه‌ای از خاک کشور ایران را مصادره و در اشغال خود نگه دارد.
وی، فرهنگ ایثار، جهاد، آمادگی برای مقابله با دشمنان را فرهنگ امام صادق(ع) دانست و گفت: فرهنگ جهاد به معنای عشق به خداوند متعال، همه مقدسات و خون پاک شهدا است و باید پاسدار این فرهنگ بود و نباید از حیله‌های دشمنان برای نابود کردن فرهنگ جهاد غافل شد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان با اشاره به اینکه تهاجم دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران تهاجمی جزئی نبود بلکه هجوم همه ابرقدرت‌ها علیه کشورمان بود عنوان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان چنان حماسه‌ای آفریدند که دشمن با تمام توان نظام خود نتوانست مقابل آن ایستادگی کند و شکست را پذیرفت.
وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس، غیورمردانی که روح صفا و اخلاص را در جای جای جبهه‏ها جاری کرده بودند، به جهانیان به ویژه آنان که تنها چشم بر مادیات بازکرده‏، ثابت کرد که زمانی که کشوری مجهز به پیشرفته‏ترین و مجهزترین وسایل جنگی باشد، ولی سرمایه عظیم انسانی را به دنبال نداشته و کوله‏بارش از اعتقاد به خدا و توکل به او تهی باشد، قطعاً در صحنه نبرد شکست خواهد خورد.
رمضانی در پایان اظهار داشت: در سال‏های خون و حماسه هشت سال دفاع مقدس، درخت اخلاص و توکل در باغ جان رزمندگان اسلام ریشه دوانده بود و ملت قهرمان و شهید پرور ایران و رزمندگان دلاور اسلام، با توسل به ریسمان مستحکم توکل و اعتقاد به خدا، در مقابل دشمن سر ذلت خم نکنند و نصرت الهی را به چشمان خویش دیدند.
در این مراسم پیام تصویری از وزیر آموزش و پرورش کشور، غلامرضا بابایی با این مذمون به تصویر کشیده شد:
“دوم مهرماه ۱۳۵۹یادآور شهادت مظلومانه سنگرنشینان تعلیم و تربیت در آبادان قهرمان است. در دومین روز بهار دین و دانش ساختمان آموزش و پرورش شهر ایثار و مقاومت آبادان مورد هجوم و بمباران وحشیانه دشمن بعثی قرار گرفت و جمعی از همکاران دلسوز و با ایمان ما به خاک و خون غلطیدند و آنان جلودار شهدای هشت سال دفاع مقدس شدند.
شهدا، امروز نیازی به برگزاری مراسم و یادواره‌های این‌چنینی ندارند، این مراسم‌ها فرصتی بسیار مغتنم برای شفاعت جستن از آنهاست.
شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان همچنان زینت‌بخش جغرافیای تعلیم و تربیت کشور هستند و دانش‌آموزان از انفاس آسمانی شهیدان بهره‌مند می‌شوند.
یاد و خاطره همکاران شهیدمان در فاجعه دوم مهرماه ۵۹ همچنین دیگر شهیدان هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهیدان فرهنگی را ارج می‌نهیم.
بر ارواح تابناک آنان و صبر بزرگ خانواده‌های غیورشان درود می‌فرستم و یادآوری این نکته را واجب می‌دانم که ما امانت‌دار شهیدان والا مقامی هستیم که ایران و نظام را با خون خویش آبیاری کردند و مسیر حرکت ما و نسل‌های آینده را که همان مسیر توحیدی رضا و لقای حضرت حق و استقامت در تحقق عدالت در سراسر جهان است رهنمود شدند”.