پیشرفت استان خوزستان در گرو بکارگیری مدیران لایق و توانمندِ بومی در پست‌های عالی

دکتر علی عبادنسب در یاداشتی برای خورنا نقش و تاثیر استفاده از مدیران بومی و لایق در رفع مشکلات این استان زرخیز و در عین حال محروم را به رشته تحریر درآورد.

استان رنج دیده و درمند خوزستان، به شدت نیازمند مدیران بومی، متعهد، دلسوز و توانمندی است که پیگیر و دنبال مصالح و حقوق حقه ی مردم استانشان باشند نه مدیران نالایقی که فقط به دنبال راضی کردن دولتمردان بالا دست خود و حفظ کردن صندلی یا تأمین منافع حزب و جناح سیاسی خود هستند و اصلا به منافع و مصالح مردم استان توجهی ندارند.

علاوه بر این می‌بایست در رده های بالای مدیریتی کشور یعنی در سطح وزرا و معاونان و مشاوران ریاست جمهوری و شورای امنیت ملی نیز، از نیروهای توانمند و لایق خوزستانی استفاده شود تا بتوانند در رده های بالای حکومتی با مدیران دیگر استانها رقابت کرده و در سیستم چانه زنی فعلی کشور از حقوق مردم خوزستان دفاع کنند.

این سیاست درست نیست که مدیران رده بالای حکومتی تنها از چند استان خاص باشند و با توجه به اینکه قدرت چانه زنی و نفوذشان بیشتر است، به راحتی، عمده ی منافعِ کشور را برای استانهای خودشان یعنی سه، چهار استان مطرح، اخذ نمایند!

اگر مدیرانی بومی، دلسوز، متعهد، و توانمند، به هر دلیل برای استان خوزستان انتخاب نشوند و چند نیروی لایق و توانمند استان، در رده های بالای حکومت منصوب نگردند، نابسامانی ها و معضلاتِ ۴۰ ساله، کماکان، به همین منوان باقی خواهد ماند، و بدون شک، نتیجه این خواهد شد که مشکلات و نابسامانی های استان خوزستان روی تمام کشور، تأثیر منفی خواهد گذاشت و پیامدهای ناگواری درپی خواهد داشت.

با توجه به توصیه های رهبر انقلاب، که همواره پیگیر گسترش عدالت و پرهیز از هرگونه تبعیض و بی عدالتی در کشور هستند، اگر در شورای امنیت ملی در دوره های قبل با توجه به تجربیات تلخ دوران جنگ و اشغالِ، در خصوص استان خوزستان و برخی از مناطق مرزی دیگر مثل سیستان و بلوچستان و کردستان و گلستان.. ، مصوباتی وجود دارد که مانع پیشرفت و برخورداری استان خوزستان و مناطق مرزی فوق الذکر می باشند، باید این مصوبات ملغی شده و با دید متفاوت و بهتری به استان خوزستان و دیگر مناطق مرزی و ظرفیتهای آنها توجه شده و در شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی، لوایحی اتخاذ و مصوب گردد که منافع مردم خوزستان و دیگر مناطق محروم مرزی را تامین کرده و رفاه نسبی را برای مردم رنج دیده به دنبال داشته باشد تا عدالت نسبی برقرار گشته و بخشی از محرومیتهای ۴۰سال قبل جبران شده و مردم استان احساس نکنند که سرمایه های استانشان در استانهای دیگر هزینه می شود و خودشان از کمترین امکانات رفاهی بی بهره مانده اند و این امر باعث سرخوردگی و اعتراضات مستمر آنها و سوء استفاده گروههای معاند تجزیه طلب نشود.

مردم خوزستان بارها و بارها وفاداری خود را نسبت به نظام اسلامی به اثبات رسانده و دین خود را نسبت به انقلاب و کشور و اسلام ادا کرده اند، بنابراین اکنون نوبت نظام است که دَین خود را نسبت به مردم خوزستان ادا نماید.

به قلم دکتر علی عبادنسب