رئیس اداره دامپزشکی هندیجان خبرداد: دام های سبک وسنگین علیه بیماری آبله واکسینه شدند

رئیس اداره دامپزشکی هندیجان خبرداد: دام های سبک وسنگین علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

به گزارش خبرگزاری خورنا ” روح اله قنواتی رئیس دامپزشکی هندیجان گفت: درراستای خدمات به دامداران در خصوص بهداشت و سلامت دامها ازابتدای سال ۱۴۰۰باشروع عملیات واکسینه ۱۵۴۵۱۹ راس دام سبک بر علیه بیماری آبله که از این تعداد ۵۱۲۳۳ راس گوسفند و ۳۲۸۶ راس بز بوده است.

وی افزود:  ۵۶۰۰ راس بره بر علیه بیماری تب مالت ( بروسلوز )۳۰۰۰۰ راس بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ( PPR )وخونگیری ۱۰۹ راس گوسفند و ۷۵ راس گاو جهت تست بیماری تب مالتسمپاشی تعداد ۴۲۰۰ راس دام سبک و ۴۵۰۰ راس دام سنگین.

رئیس دامپزشکی هندیجان ادامه داد: ۱۵۰۰۰ راس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی و۷۵۰۰ راس دام سنگین بر علیه بیماری لمپی اسکین شدند.

قنواتی درپایان اظهارکرد؛دراین راستا۱۱۳ قلاده سگ بر علیه بیماری هاری ۳۰۰٠٠قطعه طیور بومی روستائیان بر علیه بیماری نیوکاسلکلیه خدمات ارائه شده بصورت رایگان بوده است که توسط پرسنل دامپزشکی شهرستان انجام گرفت.

قنواتی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان اظهارکرد: از همشهریان عزیز هندیجان تقاضا میگرددتوصیه های را جهت حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه رعایت نمایندوخریداران دام‌های قربانی می‌توانند با مراجعه به اکیپ دامپزشکی مستقر در کشتارگاه از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل کنند .

رئیس دامپزشکی هندیجان خاطرنشان کرد:رعایت نکردن مسائل بهداشتی و کشتار دام در منازل و معابر احتمال بروز و انتقال بیماری‌های مشترک از جمله تب مالت و تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد. لذا از شهروندان و همشهری های عزیز می‌خواهیم تا کشتار دام های قربانی خود را با نظارت دامپزشکی انجام دهند.

قنواتی درپایان گفت:کشتارگاه‌ دام شهرستان در روز عید سعید قربان از ساعت ۷ تا ۱۳ آماده ارائه خدمات بوده و به شهروندان عزیز توصیه می‌شود به منظور رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی دام‌ها را برای قربانی به کشتارگاه انتقال دهند و پس از تایید بهداشتی لاشه توسط بازرس مستقر در کشتارگاه به استفاده از آن اقدام کنندوتوصیه میگردد جهت جلوگیری از انتقال و بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو لاشه گوشت و احشا خوراکی دل ، جگر و قلوه دام قربانی حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار گرفته و سپس مصرف گردد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *