استاندار خوزستان خبر داد:

تصویب یک هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان برای مقابله با تنش آبی در خوزستان

استاندار خوزستان از تصویب یک هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان برای حل مشکل تنش آبی استان در جلسه هیات دولت خبر داد و اظهار کرد: ۵۰ درصد این مبلغ ظرف دو روز آینده به صورت نقد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه یکشنبه در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای حل مشکل تنش آبی استان گفت: پس از حضور یک هیات عالیرتبه کشوری به استان خوزستان، مصوباتی با حضور این هیات در ستاد مدیریت بحران استان به تصویب رسید که این مصوبات برای تصمیم گیری نهایی و تامین اعتبار به هیأت دولت ارسال شد.

وی عنوان کرد: در جلسه امشب هیات دولت یک هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان برای حل مشکل تنش آبی استان تصویب شد که ۵۰ درصد آن ظرف دو روز آینده به صورت نقد پرداخت می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در این جلسه تصویب شد که کلیه اعتبارات سال ۱۴۰۰ خوزستان در زمینه آب و کشاورزی به صورت صد درصدی تخصیص پیدا کند که مصوبه بسیار مهمی است زیرا میزان تخصیص اعتبارات مذکور در سال گذشته حدود ۳۶ درصد بود.

سلیمانی از اختصاص ۱۵ درصد اعتبارات و تسهیلات مقابله با تنش آبی کشور برای خوزستان نیز خبر داد و یادآور شد: در قبل و در شرایط عادی سهم خوزستان از این اعتبارات پنج تا شش درصد بوده که این اختصاص ۱۵ درصدی موفقیت بسیار بزرگی برای حل مشکلات مرتبط با تنش آبی استان است.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین صندوق خسارات کشاورزی نیز موظف شد که تا ۹۰ درصد پایه بیمه را با تضمین دولت به عنوان خسارت دامهای تلف شده، علوفه و سایر نیازهای دامی و کشاورزی در استان پرداخت کند.