جولان سگ های ولگرد در سطح شهر هندیجان

به گزارش خبرگزاری خورنا “شماری از مردم شهر هندیجان از پرسه زدن و تردد آزادانه سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر ابراز گله و نارضایتی کرده و اظهار داشتند : زندگی حق مخلوقات خداوند است و کسی نباید این حق طبیعی را از موجودات زنده بگیرد اما وجود سگ‌ها در سطح شهر آرامش و امنیت شهروندان را به هم می‌زند.

یک شهروند هندیجانی در گفتگو با خبرنگار خورنا گفت : این روز‌ها به هرگوشه و کناری از شهر هندیجان که بنگرید تعدادی سگ ولگرد که به صورت گروهی و گاهی تکی در حال جولان دادن هستند روبرو می‌شوید، دیدن صحنه‌هایی از روی آوردن این حیوانات به سطل‌ها و کیسه‌های زباله برای پیدا کردن غذا به چشم می‌بینیم، که هم حس وحشت و ترس و هم حس ترحم را در وجود ما ایجاد می‌کند.

وی در ادامه گفت :بیشتر شهروندان صحنه‌های دلخراش و ناخوشایندی از حمله سگ‌ها به شهروندان و به ویژه خانم‌ها و کودکان را با چشم خود نظاره کرده اند، در بیشتر مواقع این سگ‌ها از فرط گرسنگی به کیسه‌های خرید افراد هجوم می‌برند و افراد را گاز می‌گیرند.

وی افزود : دیدن این صحنه‌ها سبب نارضایتی و شکایت شهروندان از این وضعیت شده است، آن‌ها خواستار جمع آوری این سگ‌ها از سطح شهر هستند.

این شهروند در ادامه گفت : وجود تعداد بسیار زیاد این سگ‌ها هم چهره شهر را زشت نشان می‌دهد و هم سبب بروز بیماری‌ها و مشکلات جسمی و روحی برای شهروندان می‌شود .

وی در پایان گفت : می‌توان این مشکلات را با مدیریت مناسب و کمک و همکاری همه جانبه شهرداری و سایر دستگاه‌ها و مردم به خوبی حل کرد، شهرداری باید فراتر از برگزاری جلسات و کارگاه‌ها دست به اقدام عملی برای حل این مشکل بزند و به صورت عملی اقدام به جمع آوری این حیوانات کند چرا که صرفا با برگزاری جلسه و کارگروه مشکلی حل نمی‌شود، برای حل مشکلات یک جامعه همه مسئولان باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.