حبیب آقاجری: راه‌اندازی سی.سی.یو و اتاق عمل از اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان هندیجان است/ پایگاه اورژانس جاده‌ای در محور امیدیه-بندر ماهشهر احداث می‌شود

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام‌خمینی(ره) با رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور دیدار و مشکلات بهداشت و درمان حوزه‌ی انتخابیه را پیگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری “حبیب آقاجری در خصوص دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: یکی از اولویت‌های مهم هندیجان در حوزه‌ی بهداشت، راه‌اندازی اتاق عمل و سی.سی.یو بیمارستان شهدای این شهرستان است.

وی ادامه داد: بخشی از تجهیزات اتاق عمل و سی.سی.یو بیمارستان شهدای هندیجان از وزارت بهداشت تامین شده و بخشی دیگر نیز از سوی خیرین سلامت این شهرستان تامین می‌شود و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، کادر درمانی آن نیز قرار است تامین شود.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام‌خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در این نشست مقرر شد از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، یک دستگاه دیالیز برای بخش همودیالیز بیمارستان شهدای هندیجان تامین شود تا مشکلات بیماران کلیوی این شهرستان مرتفع شود.

حبیب آقاجری در خصوص مشکلات بهداشت و درمان بهداشت و درمان امیدیه بیان داشت: کلینیک تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) امیدیه سال‌ها نیمه کاره مانده بود که این موضوع را از طریق معاون وزیر بهداشت پیگیری کردیم و خوشبختانه مصوبه آن به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ابلاغ شده است و امیدواریم پروژه‌ی تکمیل این کلینیک به زودی آغاز شود.

وی با اشاره به نبود پایگاه اورژانس بین جاده‌ای در محور امیدیه به بندر ماهشهر گفت: در این نشست مصوب شد مکانی برای احداث این پایگاه در نظر گرفته شود تا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور آن‌را تجهیز کرده و تکنسین‌های مورد نیاز را تامین کند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام‌خمینی(ره) خاطرنشان کرد: همچنین تامین یک دستگاه آمبولانس و تکنسین آن برای اعزام‌های بیمارستان امام رضا(ع) و ارتقای مرکز خدمات جامع سلامت‌ جایزان و تفکیک بخش درمان و بهداشت آن مرکز، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

آقاجری تاکید کرد: تمام تلاشمان را برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان حوزه‌ی انتخابیه انجام خواهیم داد و امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبات، بخشی از مشکلات حوزه‌ی بهداشت و درمان امیدیه و هندیجان مرتفع شود.

آقاجری در خصوص بیمارستان ۳۲۷ تخت‌خوابی بندر ماهشهر اظهار داشت: قرار است به زودی کار طراحی این بیمارستان آغاز شود تا پس از آن مناقصه برگزار و پیمانکارش تعیین شود.

وی با اشاره به نیاز حوزه بهداشت و درمان بندر امام‌خمینی(ره) به سی.تی.اسکن گفت: در این نشست مقرر شد پس ازتکمیل بیمارستان در حال احداث بندر امام، یک دستگاه سی.تی.اسکن از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به آن تخصیص داده شود.

گفتنی است در این نشست در جهت تکمیل مرکز جامع سلامت شهرک مقداد بندر امام‌خمینی(ره)، تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان راه‌زینب و تکمیل پایگاه بهداشتی کمپ بی و نیزار بندر امام پیگیری‌های لازم انجام شد.

راه‌اندازی بخش ان.آی.سی.یو و بخش جدید سی.سی.یو بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، احداث چند پایگاه بهداشتی در بندر ماهشهر و ساخت مرکز جامع سلامت شماره ۲ شهرک طالقانی از دیگر مواردی بود که در این نشست پیگیری شد.

لازم به ذکر است در این نشست روئسای بهداشت و درمان بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان نیز حضور داشتند