توسعه شبکه فیبر نوری سدهای دز و کرخه اجرا شد

خورنا_ مدیر شرکت مخابرات منطقه خوزستان گفت: پروژه توسعه شبکه  فیبر نوری نیروگاههای سدهای دز و کرخه  و همچنین شهر  چمگلک اندیمشک به طول ۵۰ کیلومتر اجرا و به بهره‌برداری رسید.

رحیم فلاح زاده بیان کرد: با توجه به اهمیت و نقش تکنولوژی نوین مخابراتی در مراکز مهم صنعتی، نیروگاهها و سدها و نیاز به توسعه زیر ساخت شبکه ارتباطات بر بستر فیبر نوری به عنوان عامل انتقال داده ها با کمیت و سرعت بالا، خطوط ارتباطی نیروگاه و سدهای دز و کرخه  با نصب سیستم انتقال و برقراری لینک Stm ۱ راه دور و حفاری و کابل کشی به طول ۴۲ کیلومتر فیبر نوری از سمت مراکز آزادی و انقلاب اندیمشک و همچنین پروژه شبکه فیبر نوری شهر چمگلک اندیمشک به طول هشت کیلومتر نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی گفت: با اجرای  این پروژه ضمن توسعه زیر ساخت و افزایش چشمگیر سرعت تبادل اطلاعات در مراکز مهم صنعتی و نیروگاهها و سدها، ارتقای شبکه مخابراتی  و ارتباطی سایت های همراه اول و دیگر اپراتورهای واقع در این مسیرها و همچنین افزایش پهنای باند و پایداری شبکه و ارائه خدمات نوین و پیشرفته برای مشترکان به ویژه در مناطق دور دست و اطراف این مسیر فراهم شد.

مخابرات منطقه خوزستان در طی سه سال اخیر با حفاری، نصب و راه اندازی،   شبکه فیبر این شبکه را به چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر در سطح استان رساند.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *