آخرین وضعیت سدهای استان خوزستان/ بحران خشکسالی در خوزستان روایت جنگ انسان و محیط زیست برای بقا است

خورنا_ بحران خشکسالی و بی‌برقی که نتیجه پایین آمدن سطح آب پشت سدهای استان خوزستان است سازمان آب و برق را مجبور به کاهش دادن آب خروجی سدها و قطع حق آبه تالاب‌های استان کرد که سبب بروز شدید ترین انتقادها علیه این سازمان در استان شد

 به دعوت سازمان آب و برق خوزستان، جمعی از خبرنگاران رسانه‌های استان برای بازدید از آخرین وضعیت سدها راهی شهرستان اندیمسک در شمال استان شدند که از نزدیک ضمن مشاهده وضعیت بحرانی و آب ذخیره شده در پشت سدها، در نشست خبری شنونده سخنان مدیران سازمان آب و برق باشند.

در این بازدید، ابتدا خبرنگاران به موقعیت سد کرخه اعزام شدند و از نزدیک میزان آب ذخیره شده در دریاچه سد و وضعیت خروجی و وردی آب را مشاهده کردند که در ادامه با حضور در سالن جلسات بخش اداری سد، علاوه بر شرکت در نشست خبری مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه، نقطه نظرات و انتقادهای خود را در خصوص وضع موجود آب استان مطرح کردند.

مدیرعامل سد کرخه، در ابتدای این نشست خبری ضمن تشریح آخرین وضعیت سد و آب ذخیره شده در آن، وضعیت فعلی را جنگی توصیف کرد که باید اولویت خود را نجات جان انسان‌ها بدانیم.

محمدرضا یزدانی اظهار داشت: ما در شرایط خشکسالی و تنش آبی شدیدی قرار داریم که اگر تامین آب هورالعظیم را در اولویت برنامه‌های خود قرار بدهیم با کاهش شدید ذخیره پشت سد رو به رو خواهیم شد که حتی قدرت تولید برق را از دست خواهیم داد که نتیجه آن قطعی برق طولانی مدت و به خطر افتادن جان مردم در گرما خوزستان و  بیماران بستری در بیمارستان‌ها همراه خواهیم شد.

وی در ادامه گفت: مردم در وسط چهارضلعی تنش آبی وخشک سالی، کاهش تولید برق، بیماری کرونا و بیماران بستری در بیمارستان قرار دارند که حفظ جان افراد در این شرایط برای ما اولویت اول قرار می‌گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *