ثبت سالروز شهدای فرهنگی آبادان در تقویم رسمی

خورنا: سیدحسین دهدشتی در حاشیه مراسم یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان که در سالن سینما نفت این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس باید به‌عنوان الگو و یک حادثه بزرگ تاریخی که یادآور از خودگذشتگی ایثار و جانفشانی جوانان و رزمندگان کشور که همه زندگی خود را در کف اخلاص گذاشتند و برای نظام و خاک‌شان چون در درخشیدند، به جهان نمایان شود.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی با اشاره به اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس برای ما تلنگری است، افزود: یاد شهدا و خاطره آنها را باید زنده نگه داشت و ایده و منش آنها را برای نسل حاضر بازگو کرد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن امروز پیچیده‌تر از دشمن دیروز است گفت: دشمن امروز با جنگ نرم و بدون خمپاره و موشک سعی در نابودی افکار جوانان‌مان دارد و به گفته مقام معظم رهبری باید نسبت به مسائل حساس و آگاه بود.
وی اضافه کرد: در زمان جنگ هشت ساله، سخت‌ترین شرایط را گذراندیم؛ هم کسانی که در رویارویی با دشمن در جبهه‌ها بودند و هم کسانی که در پشت جبهه‌ها در شهر بودند.
دهدشتی با بیان اینکه دفاع مقدس با اعتماد مردم به نظام شکل گرفت گفت: در حال حاضر مسئولان باید با عمل به وعده‌های خود اعتمادسازی را بین مردم بیش از پیش ایجاد کنند.
به گفته وی این‌ها رموز توسعه و پیشرفت منطقه و ایران اسلامی است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بروز برخی بحث‌های انحرافی در منطقه و فراتر از آن در کشور سبب سلب اعتماد مردم می‌شود، گفت: همه قوای سه‌گانه کشور باید با شدت با این قضایای انحرافی برخورد کنند تا اعتمادسازی مردم بیش از پیش فراهم شود.
وی مراسم یادواره شهدای فرهنگی امروز را بعضاً کلیشه‌ای دانست و افزود: بعد از ۳۱ سال مسئولان شهر باید مراسم اینگونه‌ای را با کمیت و کیفیت بیشتر برگزار کنند البته قابل تقدیر است که این مراسم در سه سال اخیر پررنگ‌تر از سنوات گذشته برگزار شده است.
دهدشتی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم‌های گرامیداشت و بزرگداشت شهدا نباید تنها صرف گزارش‌خوانی مسئولان شود، بیان کرد: باید همه فرهنگیان دخیل در اینگونه مراسم‌ها باشند و به آن عطر و روح ببخشند.
به گفته وی نخستین بمباران جنگ تحمیلی و نخستین شهید آموزش و پرورش، رئیس آموزش و پرورش آبادان، شهید صمد صالحی بوده و این مسئله بسیار بااهمیت و بزرگی است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یادمان شهدای فرهنگی آبادان و محل قتلگاه شهدای آموزش پرورش آبادان، آبروی این شهر است و بهتر بود این مکان حفظ می‌شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته تندیسی به‌منظور یادبود در این مکان نهاده شده بود، افزود: نگهداری این اماکن مطمئناً در انتقال پیام شهدا و مقاومت مردمی تا سالیان سال در تاریخ اثرگذار خواهد بود.
دهدشتی خطاب به مسئولان کشوری خاطرنشان کرد: انتظار داریم که دوم مهرماه به‌عنوان سالروز شهادت فرهنگیان آموزش و پرورش آبادان در تقویم رسمی کشور ثبت شود.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از آثار به جا مانده از رشادت‌ها و حوادث سرنوشت‌ساز آبادان از چهره شهر به بهانه ساخت و ساز اماکن جدید حذف شده است، گفت: اماکنی نظیر سینما رکس و اداره آموزش و پرورش آبادان باید به‌عنوان ارزش و افتخار در آبادان حفظ می‌شدند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: آبادان با تقدیم چهار هزار شهید به کشور و انقلاب که از بین آنها ۴۰۰ شهید دانش‌آموز و ۳۰ شهید فرهنگی به چشم می‌خورد، نیازمند برنامه‌ریزی خاص، ثبات و قاطعیت پرهیز از سیاست‌کاری است.