هشدار جدی دکتر احدی، ویروس دلتا به بهبهان رسید

هشدار جدی دکتر احدی، ویروس دلتا به بهبهان رسید

 

دکتر رمضان احدی ریاست دانشکده علوم پزشکی بهبهان ضمن اعلام وجود کیس مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته موسوم به دلتا اظهار داشت:
شخص مبتلا از اهالی بهبهان است که از سیستان و بلوچستان به بهبهان آمده و اکنون در بیمارستان شهیدزاده بستری و تحت نظر قرار دارد.
وی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با معاونت بهداشتی کلیه اقدامات قرنطینه و تحت نظر گرفتن افراد خانواده و اطرافیان و همچنین مراکزی را که به شخص بیمار خدمات ارائه کرده اند انجام گرفته است.

دکتر احدی ضمن هشدار به مردم شهرستان در مورد ویروس جدید کرونا یادآور شد که این ویروس سرعت انتقال بیشتری نسبت به گونه های قبلی دارد (از علائم آن می توان به آبریزش بینی،تب و گلو درد اشاره کرد) از مردم خواست با رعایت پروتکلهای بهداشتی و پرهیز از دورهمی ،همچنین جدی گرفتن استفاده از ماسک، مانع از انتقال بیشتر این ویروس گردند.

ضمنا افرادی که واکسن زده اند هم می‌توانند در اثر عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی به این ویروس مبتلا گردند و آن را به دیگران انتقال دهند
همچنین این ویروس کودکان و نوجوانان را هم درگیر می کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی از همه مردم شهرستان خواست از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند و اگر شخص یا آشنایی دارند که از استانهای اطراف خصوصا سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان وارد بهبهان شده اند حتما به مراکز بهداشتی جهت انجام تست مراجعه نمایند.