نماینده اهواز: حفظ خوزستان از سوریه بسیار مهم‌تر است

خورنا: این‌که آقای طائب گفته‌ است حفظ سوریه اهمیتش برای ما از حفظ خوزستان هم بیشتر است موضع صحیح و اصولی‌ای نیست. استان خوزستان برای ایران مانند قلب برای بدن است و صلاح نیست کسی این قلب را نادیده بگیرد..

یکی از نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی به اظهارات طائب در خصوص خوزستان اعتراض کرد و گفت: برای مردم ایران و خوزستان حفظ ایران و خوزستان از سوریه بسیار مهم‌تر است.

به گزارش شوشان به نقل از روزنامه بهار، سیدشکرخدا موسوی افزود: این‌که آقای طائب گفته‌ است حفظ سوریه اهمیتش برای ما از حفظ خوزستان هم بیشتر است موضع صحیح و اصولی‌ای نیست. استان خوزستان برای ایران مانند قلب برای بدن است و صلاح نیست کسی این قلب را نادیده بگیرد. رواج چنین اظهارنظر‌هایی در کشور صحیح نیست.

وی افزود: ما به هیچ عنوان نباید تمامیت سرزمینی ایران را با هیچ مقوله و کشوری، حتی سوریه مقایسه کنیم. قطعا در شرایطی که برخی از افراد و گروه‌های مزدور بحث‌های قومیتی در مناطقی مانند خوزستان راه می‌اندازند برای حمایت از سوریه نباید نامی از خوزستان برده شود؛ در واقع مایه گذاشتن از استان خوزستان برای اظهارنظر کردن در مورد سوریه نقض غرض است و به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

درست است که ما سوریه را تنها نمی‌گذاریم ولی این‌که یک استان کشورمان را کم اهمیت‌تر از این کشور نشان دهیم در راستای منافع ملی نیست. برای مردم ایران و خوزستان حفظ ایران و خوزستان از سوریه بسیار مهم‌تر است. باید توجه کنند که مردم خوزستان این حرف‌ها را با حساسیت دنبال می‌کنند. تا آن‌جا که جمعی از مردم خوزستان به من مراجعه و نسبت به این موضوع اعتراض کردند. نمایندگان استان خوزستان این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنند تا تکرار نشود.